1 Laatst bewerkt door prettygem (14-09-2009 21:32)

Onderwerp: fmm daisy collection

wie heeft de beste tips om met deze uitstekers te werken?
gebruiken jullie fondant? of flowerpaste voor deze bloemen?
ik hoor het graag omdat die van mij blijven plakken op de mat als ik mmf gebruik en wil graag deze uitstekers blijven proberen.

http://i30.tinypic.com/2ag0kzq.jpg
[edit tirza, link verwijderd. geen linkjes naar andere taart-webwinkels, zie regels ]

Be in love with what you have

2

Re: fmm daisy collection

heeft niemand een idee ? of deze uitstekers?

mmf is echt te zacht voor deze bloemen. Je kunt het eventueel proberen door er eerst huishoudfolie overheen te leggen en dan pas uit te steken. Anders fondant met tylose of fondant met gumpaste.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Die zijn echt voor flowerpaste; ze zijn gebruikt in een project in de laatste Cake&craft, toen dacht ik nog: ow, die wil ik ook. Maar dan gaat het dus om bloemen van flowerpaste/gumpaste.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

super bedankt voor de tips dames. ik ga het ook proberen met flowerpaste. ik heb het gemaakt met fondant en tylose en deze was toch te zacht.

Ik heb het met marsepein,heel erg dun uitgerold, gedaan en kreeg de bloem er niet uit... Ga het eens proberen zoals hierboven omschreven staat... Hoe krijg je dan de bloem er netjes uit

Waar dient eigenlijk dat middelste voor??

Heeft iemand nog meer tips??

Sorry voor al die vragen, maar wil hem zo graag eens leren gebruiken...

Er is altijd wel een reden voor taart...
www.taartendaan.hyves.nl

7

Je kunt ook bakpapier eronder leggen tegen het vastplakken. Even in de vriezer kan het 'lossen'  ook net ff wat makkelijker maken.

Laat je de resultaten zien? Ook als ze minder mooii zijn dan je wil :) Ben wel benieuwd!