1

Onderwerp: te zoete taart

ik weet niet of ik hem hier goed neer zet zo niet sorry alvast

sommige mensen vinden de taarten te zoet wat kan ik eraan doen om ze minder zoet te krijgen.

wat is een vulling die niet te zoet is?
ik gebruik meestal fondant dat is al erg zoet beter marsepein gebruiken als mensen hem te zoet vinden?
is er ook een manier om de bc 1:1 waarmee je afsmeerd minder zoet te maken? kan ik dan beter die van de mix paken met wat minder water?

bedankt alvast voor het antwoorden.

2

Re: te zoete taart

Ik gebruik voor het afsmeren echt maar een mm botercreme 1:1 daar waar nodig is.
Door de botercreme 1:1 kan je ook wat citroenrasp doen, dan is hij al minder zoet. En inderdaad een minder zoete vulling gebruiken. Een zure jam ofzo, dat scheelt ook al.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Wat je er ook in doet, als hij bekleed is met marsepein of fondat is en blijft de taart zoet. Vullingen met zure smaken kunnen het frisser maken, lemon curd met citroenmousse, of citroenkwarktaartpudding bijvoorbeeld zijn erg lekker!

Groetjes Laura!

4

ik gebruik ook regelmatig monchou of hoe heet dat andere spul ook alweer, mmmmm ook kaasachtig.. en ik ben vergeetachtig kom er even niet op....
maar dat in combinatie met bosvruchten (diepvries of op sap) maakt het ook niet zo zoet!

groetjes,
Marije

ik krijg dat soms ook te horen, maar ik vind dan dat die mensen pech hebben. De mensen die dat zeggen, zijn vaak mensen die liever een stuk appeltaart oid hebben en tja wat je dan ook doet, deze taarten zijn gewoon een stuk zoeter.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

viervruchtenjam is al iets minder zoet dan aardbeienjam. Ik doe door de mousse (aardbeien of frambozen met slagroom) ook geen suiker, dan wordt het al wat frisser. Laagje lemoncurd scheelt ook al inderdaad, maar wat iedereen al zegt... het blijft nu eenmaal zoet.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

ik heb dus ook gezegt dat de taarten altijd al gewoon zoet zijn. maar ik dacht misschien scheelt het als je marsepein gebruikt ipv fondant of eventueel minder poedersuiker in de botercreme.

8

MarijeW schreef:

ik gebruik ook regelmatig monchou of hoe heet dat andere spul ook alweer, mmmmm ook kaasachtig.. en ik ben vergeetachtig kom er even niet op....

Bedoel je mascarpone? Dat is idd ook lekker met fruit/jam erdoor!

9

Ik maak mijn botercreme 1:0,5 (dus maar de helft suiker en da's echt zoet genoeg).
Doe er dan wel een paar drupjes vanille aroma door, maar dat kan ook een andere smaak zijn!

De vullingen probeer ik ook minder zoet te houden. Idd monchou of mascarpone gemixt met jam, errug lekkerrrrrrr!

10

Een vulling van citroenbavarois en citroengelei van Civers is erg lekker met het zoete van fondant. En ik smeer altijd af met meringue botercreme.

Groetjes, Elly