1

Onderwerp: Vraagje over verstelbare bakvorm

Ik heb lang geleden een verstelbare ronde bakvorm gekregen, erg leuk maar heb nooit geweten wat ik er mee moest. Nu ik al een een maand of wat taarten maak, kwam ik die bakring weer tegen en wellicht is ie toch handig. Alleen hoe doe ik dat met de bodem,( als ik er biscuitdeeg in doe) waarschijnlijk bakpapier eronder, maar loopt het er dan niet uit. Wie o wie heeft de oplossing voor mij.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

2

Re: Vraagje over verstelbare bakvorm

Ik zet de bakring gewoon op een siliconenmat of bakmat en vul 'm met beslag. Er loopt een heel klein beetje onderuit, maar dat mag geen naam hebben en in de oven stolt het heel snel.

3

Ik gebruik de van mij op een grote bakplat met bak papier eronder.  Er loopt soms wel een klein beetje deeg eruit maar de klein beetje is zo snel gaar dat je er niks van merk en de stukje snij je gewoon af.

4

ik zet de bakring gewoon op een groot bord (waar ik normaal pizza op maak) en dat vet ik in z'n geheel in met bakspray en dan loopt er inderdaad altijd wel een beetje onderdoor maar dat kun je aan het einde van je baktijd heel makkelijk verwijderen!

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!
Groetjes Paula