1

Onderwerp: patidess

wie van jullie gebruikt er patidess smaakjes? en zo ja wat zijn jullie ervaringen.  Vind ze zelf aardig aan de prijs, maar als smaakmaker wel lekker in de botercreme.

Nu heb ik mokka gekocht, maar hoe maak ik daarmee lekkere mokkacreme?

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

2

Re: patidess

Ik heb ook 2 smaakjes gekocht. Erg lekker. Ik heb gewoon de (in mijn geval) caramel gemengd met botercreme en klaar! Denk dus ook dat je zo mokkacreme maak

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3 Laatst bewerkt door CarolienS (17-02-2009 20:58)

Yep, ik heb al es patidess banaan door de botercreme en eens door slagroom gedaan. Beide erg lekker :Y

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

4

En ik heb de praline gebruikt. Mjammie...

Je kunt trouwens ook mokka maken. Door een theelepeltje oploskoffe te mengen met warm water. Vervolgens telkens een paar druppels door je botercr

5

ik heb de sinasappel geprobeerd door botercreme, slagroom en gebruikt in een kwarktaart allemaal erg lekker. Heb nu banaan en ananas besteld

6

Ja ze zijn erg lekker, heb nu 5 smaken geprobeerd en ben er echt weg van!

Maar even terugkomen op de mokka, zal ik botercreme maken van alleen boter en suiker of met de mix?

7

Ik heb er een paar en ik vind ze super.
De mokka heb ik dit weekend gebruikt en die is ERRUG lekker. Je botercreme maken en op smaak de mokka er door. Beginnen met een beetje, likje nemen en inden nodig er meer door heen roeren.
Mokka is lekker van smaak, zachter dan de oploskoffie vind ik zelf.
Prijs valt mee als je ziet hoeveel je er mee op smaak maakt.

8

Ik vind ze ook heerlijk..heb verschillende smaken al geprobeerd en niks te klagen hoor!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

9

Ik heb laatst mokka botercreme gemaakt met de mix van de webshop, en daardoorheen een staafje nescafe oploskoffie mokka. Super lekker!

Kun je het wel bewaren? Of moet het binnen een maand ofzo op?

11

nee het is redelijk lang houdbaar ik denk iets van een jaar ofzo, ik heb de sinasappel al een hele tijd en is nog goed tot 30-6-2009.
Het is gewoon een geconcentreerde smaak in stroopachtige vorm

12

heerlijk! ik heb al iets van 8 smaakjes of zo. door de botercreme(mix) en slagroom is het erg lekker.
maar ook gewoon door de biscuitdeeg! of eierkoeken maken met een smaakje..
heb net een taart gemaakt met bananenbotercreme en caramelbotercreme met smarties overal. volgens mij best lekker, terwijl ik niet van gewone botercreme hou.

13

aardbei is trouwens gewoon een beetje zoet.
maar banaan, caramel, ananas, mandarijn, bosvruchten en vooral praline zijn errug lekker hoor!
alleen in bosvruchten zitten nog pitjes, dus die niet gebruiken om af te smeren :S

14

ik heb nu de pistache in mijn botercreme gemixt en ook pistacheslagroom gemaakt en die smaak is ook wel erg lekker, kan ik wel vertellen  ahhaa

15

ik heb de aardbei banaan en bosvrucht
en vind de aardbei het lekkerst omdat hij zo lekker zoet is

groetjes nicole

16

hoi allemaal!
Aangezien de botercreme van zichzelf al best zoet is word het dan niet mierzoet met een mix met patidess?

Bedankt!

Groetjes Mariska!

17

Nee, afhankelijk van de soort patidess juist niet.
Als je bijv. bosvruchten toevoegt, wordt het er juist lekker fris-zuur van.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

18

ik ben er helemaal weg van doe wel atijd even proeven van de smaak naar mijn mening kloppen de verhoudneing niet zo op de verpakking maar dat is niet erg hoorom te proeven :D

19

ik vind deze echt heel lekker. Wil ze eigenlijk allemaal wel op voorraad gaan krijgen.

20

Ik hou me ook niet aan de verhoudingen, gewoon op smaak :)
De citroensmaak is ook lekker fris. Eigenlijk vindt ik de meeste smaakjes wel lekker.
Wat ik wel altijd doe is als ik bv een "rood" smaakje heb is een piep beetje rode kleurstof, bij citroen een piepje geel. Voegt niets toe maar zo gaat voor mij oog een smaak een beetjes samen.

21

Ik vind de champagne echt niet lekker. De aardbei ook niet zo eigenlijk.
Maar de caramel is heerlijk en de mascarpone is lekker romig. De praline is echt smullen in een choco kapsel!

22

Ik heb laatst de praline variant gekocht. Vond hem erg duur. Na 1 taart was het potje leeg en erg bijzonder was hij ook niet. Kunt net zo goed nutella erdoor doen.

23

Valy schreef:

Ik heb laatst de praline variant gekocht. Vond hem erg duur. Na 1 taart was het potje leeg en erg bijzonder was hij ook niet. Kunt net zo goed nutella erdoor doen.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb er pralinemousse mee gemaakt en vond hem heerlijk en heel anders dan nutella. Dit is praline, nutella is chocolade-hazelnoot. Ook zitten er kleine crunchies in, die ik erg lekker vond. Er staat op dat je voor 1000 gram mengsel 100 gram patidess nodig hebt, dus een lepeltje of twee door de creme of mousse is voldoende. Ik ben er erg over te spreken en raad ze zeker aan!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

24

ik heb de aardbei en de praline, de praline heb ik door de botercreme gedaan en dan proef je ook nog kleine krokantjes , de aardbei vind ik qua smaak lekker maar ik vind het jammer dat je dan weer die pitjes proeft dus de volgende keer probeer ik die aardbei te zeven ofzo.
Je hebt er maar heel weinig van nodig om de smaak te proeven, ik ben er dus wel over te spreken en ga de volgende keer weer wat smaken bestellen.

25

Maken jullei de het ook eerst zacht voordat je het aan de botercreme toevoegd?
Ik vind het er zo hard uitzien

Groetjes Mariska!