1

Onderwerp: Nooit meer marsepein in mijn gun!!

Hoi hoi,
Ik heb eerder eens geplaatst dat het niet lukte met mijn gun.
Nou, ik ben bezig met mijn eerste strik en gebruik dit keer fondant in plaats van marsepein..........er gaat een wereld voor me open! Dit gaat veel beter! Marsepein lijkt veel te erg te plakken, waardoor dat veertje niet terugloopt.......dit is veel elastischer, dus veel makkelijk..........yes ik ben toch blij  met mijn gun!!

Nou, hoop dat anderen ook wat hebben aan dit berichtje!
Groetjes Anne

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

2

Re: Nooit meer marsepein in mijn gun!!

:lol:

Ik lach je niet uit hoor! Maar het is wel heel erg grappig om voor het EERST te horen dat iemand fondant fijner vindt in de gun dan fondant :D

Maar wie weet zijn er wel anderen voor wie het ook zo werkt :Y  Ik gebruik het zelf allebei, maar doe m'n fondant wel altijd even in de magnetron. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Fijn dat je er uiteindelijk toch blij mee bent. Ik heb nog nooit marsepein in de gun gedaan, fondant is altijd zo lekker soepel.

Groetjes,
Josien

4

Fondant en soepel in de gun... :S Volgens mij is er wat mis met mijn sugarguns :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Hihi, moet wel lachen om jullie reakties..............ja, het gaat hier echt veel beter met fondant dan met marsepein........ook geeft het een veel minder korrelig effect, dus ook wat mooier. Jammer alleen dat ik fondant niet echt lekker vindt, en marsepein wel!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

6

Sinds ik een klein beetje crisco aan de binnenkant smeer, loopt het allebei wel soepel. Ik zorg er wel voor dat zowel de fondant als de marsepein goed doorgekneed zijn. Maar fondant geeft wel mooiere sliertjes. Marsepein is toch wat korreliger.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

Marianne schreef:

Fondant en soepel in de gun... :S Volgens mij is er wat mis met mijn sugarguns :+

Diezelfde reactie heb ik ook :S

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

8

Hier word ook allebei gebruikt, nergens problemen mee..
Wel een beetje crisco aan de binnenkant van de gun en goed doorkneden!!

9

Marianne schreef:

met die van mij ook :Y vind marsepein ook prettiger werken fondant en ik zijn geen vriendjes

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

Ik heb eigenlijk nooit geen probleem met fondant,als ik het eerst maar eventjes in de magnetron doe,maar toen ik dus een keer marsepein gebruikte,schoot het er gewoon doorheen!!!!haha, gek eigenlijk dat iedereen weer andere ervaringen heeft!!
Groetjes Darlene

11

geef mij maar marsepein, ook al doe ik het in de magnetron vind ik het nog steeds niet prettig werken, marsepein gaat supersoepel!

12

Vorige week nog heb ik een bericht geplaatst "sugargun + fondant = blaren!"
Ik wordt dus g

"Begin de dag met een dansje..."

13

Ik kneed altijd een beetje crisco door mijn fondant.... gaat super! Hoef bijna geen kracht te zetten op mijn sugargun en zo glad als een aal... :)

Groetjes Ilse

14

ik werk altijd met marsepein in de gun... van de week ging in ff fondant met beetje tylose erdoorheen proberen.. heel raar maar het werkte echt voor geen meter. Het duurde zoooooo lang voordat er maar een klein (middenmaat) sliertje uit kwam... wat doe ik dan fout??

groeten, Bianca
TAART in huis

15

Ilsjepilsje schreef:

Ik kneed altijd een beetje crisco door mijn fondant.... gaat super! Hoef bijna geen kracht te zetten op mijn sugargun en zo glad als een aal... :)

zou dat de gouden tip zijn.. ga het van de week nog eens proberen!

groeten, Bianca
TAART in huis

16

Hmm, ook hier wordt een wenkbrauw opgetrokken :P
Hebben jullie een fondant waar ik het bestaan niet van weet? Want ik ben geen vriendjes met fondant, en al helem

Groetjes Laura!