Onderwerp: deze bruidstaart heeft me toch wel wat slapeloze nachten bezorgd .....
Waarom?????
Nou, met name vanwege de hoogte .... 6 hoog was de wens. Toen ik de opdracht aannam heb ik nog even geprobeerd om d'r te laten switchen naar een taart op standaard, maar nee hoor ... ze vond 'n stapeltaart veeeeeel mooier. En ach, dan gaat Jac toch gewoon 6 hoog stapelen! Geen vuiltje aan de lucht dacht ik. Tot 2 weken terug. Toen ging 't natuurlijk mis bij 4 hoog en alhoewel ik dit natuurlijk nog wel heb kunnen corrigeren, zag ik m'n geest al dwalen.
Tot vorige week woensdag. Bij de inloopavond bij Taartopmaat heb ik toch maar 'ns navraag gedaan en uiteindelijk besloten dat de seperator plates van Wilton de oplossing waren. Nou, dat waren ze hoor. Super om mee te werken. Achteraf had ik bij 1 laag de zuiltjes net ff te lang gelaten, maar dat mocht de pret niet drukken. Hij stond als een huis!
Overigens had de bruid het ontwerp voor de taart meegenomen uit een voorbeeldboek wat ze bij de stucadoor had ontvangen . Weinig ruimte voor eigen inbreng dus, maar aangezien ik 't zelf een schattig ontwerp vond, had ik d'r wel zin in. Wat ik wel jammer vond is dat je d'r helemaal niets aan kon voorbereiden, maar ook dat is helemaal goed gekomen.
Lastig trouwens om de pareltjes recht te krijgen. Uiteindelijk is dat ook niet overal gelukt zag ik op foto's. Wat dat betreft zijn foto's altijd genadeloos.
Gevuld met vanillecreme met frambozen en frambozenjam
www.jacstaartjes.nl