Onderwerp: Trucjes voor strakke bruidstaart?
Hallo!
Heeft iemand nog een trucje om (mijn eerste)bruidstaart extra strak te krijgen?
Alle 4 lagen moeten wit! pffff;-)
Alvast superbedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Trucjes voor strakke bruidstaart?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo!
Heeft iemand nog een trucje om (mijn eerste)bruidstaart extra strak te krijgen?
Alle 4 lagen moeten wit! pffff;-)
Alvast superbedankt!
Hoi
Ja, een heel dun laagje ongekleurde marsepein op je vulling leggen, daarna pas je buitenlaag erop. Ik gebruik dan altijd fondant. Wel zorgen dat de buitenlaag ook mooi dun is, zodat men niet een dikke hap marsefont in je mond krijgt.
Best moeilijk maar werkt erg goed.
Succes met je taart!
Hoi Saskia bedankt !Maar krijg je dan geen moeite met de tweede laag dat ie al vast zit voor je 'm gladstrijkt met je handen? Ik had er wel over gedacht om 2 laagjes te doen, maar vroeg me dus af hoe hihi!
ik ben niet van de dubbele lagen. Ik zou zeggen, de lagen goed terugleggen als je de vulling erop hebt gedaan. Dan afsmeren met 1:1 botercreme, in de koelkast hard laten worden. Dat kan best een paar uur zijn. Dan nogmaals afsmeren/ botercreme er een beetje afhalen, zodat je al een retestrakke afsmeerlaag hebt. Nogmaals in de koelkast hard laten worden en dan bekleden met marsepein of fondant oid.
Ik zou het doen zoals Tirza zegt, alleen zou ik dan wel een beetje citroenaroma oid door de botercr
Na de tweede boterlaag die dan hard is geworden, maak ik een breed mes of spatel heet onder de waterkraan dat warme mes haal ik over de boterlaag waardoor je oneffenheden ook nog glad strijk.
Ik ben ook niet van de 2 lagen.
Volgens mij kun je met goed afsmeren al een heel eind komen.
Wat daar naast ook al verschil maakt is om als je je fondant of marsepein uit heb gerold alvast met je smoother over de lap heen te gaan. Alles wat je voor het bekleden weg kan smootheren (zal vast een verzonnen woord zijn trouwens) scheelt alweer. Dan je lap op je taart en weer goed met je smoother er over heen.
Dan nogmaals afsmeren/ botercreme er een beetje afhalen, zodat je al een retestrakke afsmeerlaag hebt.
Aha....bedankt voor de tip! Ik kijk uit naar mijn volgende taart (morgen toevallig ) want ik wil ook zo'n "retestrakke" taart!
Hoi,
Ik heb hier nog een goed voorbeeld voor jou, zodat je kunt zien dat het met 2 lagen toch ook goed werkt:
http://bruidstaart.web-log.nl/bruidstaa … s_een.html
Maar alleen afsmeren gaat uiteraard ook heel goed.
Ik vind die taarten er ondanks 2 lagen er niet echt strak uitzien.
Ik vind die taarten er ondanks 2 lagen er niet echt strak uitzien.
Nee, dat is mijn definitie van strak ook niet
Op je site staan taarten met sterk wisselende netheid, ik weet natuurlijk niet welke de meest recente zijn, maar misschien zou je eens een workshop kunnen volgen waar het bekleden uitgebreid aan bod komt? Of ervoor kiezen om de zijkant en de bovenkant apart te belkeden en dan een mooi randje te spuiten, dat is vaak wat eenvoudiger (mijn taartjes zijn ook niet zo strak hoor, maar daarom zou ik ook geen bruidstaart maken;)) Succes!
petrabennes schreef:Ik vind die taarten er ondanks 2 lagen er niet echt strak uitzien.
oei ik ook niet.
ik weet wel dat meerdere mensen dat doen en dat het dan wel heel strak kan zijn, maar denk dat je dat even onder de knie moet krijgen.
en als je jezelf aanleert om strak af te smeren e.d. dan kun je altijd een strakke taart krijgen
nnicole1234 schreef:petrabennes schreef:Ik vind die taarten er ondanks 2 lagen er niet echt strak uitzien.
oei ik ook niet.
ik weet wel dat meerdere mensen dat doen en dat het dan wel heel strak kan zijn, maar denk dat je dat even onder de knie moet krijgen.
en als je jezelf aanleert om strak af te smeren e.d. dan kun je altijd een strakke taart krijgen
Ben het hier helemaal mee eens!
bedankt allemaal jongens!
Ik weet dat ik het kan, het is even zo'n moment van slik.....Maar 2 boercreme laagjes is wel een goed idee! Bedankt allemaal!
Ik heb ook wel eens een filpje gezien van bekleden, en die deed eerst een laag met Icing? en dan pas de marsepijn of fondante er op?
Die taart was overgens super strak
Groetjes Bianka
Ik heb ook wel eens een filpje gezien van bekleden, en die deed eerst een laag met Icing? en dan pas de marsepijn of fondante er op?
Die taart was overgens super strakGroetjes Bianka
Ja, icing is natuurlijk wel mierzoet, maar het wordt wel goed hard. Ik denk dat ik wel bang zou zijn dat mijn bekleding scheurt (tenzij je natuurlijk glycerine toevoegt aan de icing, maar dan wordt hij ook niet meer hard. )
Bianka schreef:Ik heb ook wel eens een filpje gezien van bekleden, en die deed eerst een laag met Icing? en dan pas de marsepijn of fondante er op?
Die taart was overgens super strakGroetjes Bianka
Ja, icing is natuurlijk wel mierzoet, maar het wordt wel goed hard. Ik denk dat ik wel bang zou zijn dat mijn bekleding scheurt (tenzij je natuurlijk glycerine toevoegt aan de icing, maar dan wordt hij ook niet meer hard. )
Even een vraagje bedoelen jullie dan royal icing, of die icing van crisco/shortening met poedersuiker? Ben benieuwd of 't zou kunnen met royal icing (even afgezien van het feit dat 't hard en zoet is, het gaat me in dit geval vooral om de strakke afwerking).
Enneh, succes met de bruidstaart!
Ik heb laatst royal icing gebruikt om af te smeren en vond het niets. Ik had het een dag eerder gemaakt (= fout 1) en afgesmeerd en toen in de koelkast gezet. Daarna wilde ik er nog een mes langs halen (=fout 2). Overigens was het de funcakes mix.
Ooit ga ik wel een nieuwe poging doen maar dan mixen, gelijk smeren en gelijk glad maken. Daarna gelijk marsepein erover.
Voorlopig maar weer terug naar de witte chocopasta
Oh, wel glycerine erin gebruikt zodat het niet al te hard werd.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Trucjes voor strakke bruidstaart?