1

Onderwerp: Pokemon, maar origineel is anders...

Sorry Karin, ik heb je helemaal nageaapt.
Ik moest een Pokemontaart maken voor het zoontje van een vriendin van me.

Ik heb nog niet zo heel veel ervaring en ik heb zelf 2 dochters en heb helemaal niks met Pokemon.
Ik zag er dus eigenlijk wel een beetje tegenop.
Na wat rondgesnuffeld op dit forum kwam ik verschillende mooie exemplaren tegen.

Dit is het uiteindelijk geworden, ik ben er best tevreden over en mn vriendin was ook super enthousiast.
Maar origineel is het natuurlijk niet.

Ik had wel moeite met het uitsnijden van de letters.
Op een workshop heb ik het geleerd met een aardappelschilmesje, maar ik vind dat toch niet zo fijn werken. Hoe doen jullie dat?

http://i27.tinypic.com/dptqmb.jpg
http://i26.tinypic.com/30swoqp.jpg

Oja...gevuld met slagroom en stukjes ananas en viervruchtenjam.
Bedankt voor het kijken, tips zijn zeker welkom

Groetjes Jessica

2

Re: Pokemon, maar origineel is anders...

Ziet er cool uit :)

3

ziet er leuk uit!

4

Leuke taart, ziet er super uit.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

5

Leuke taart!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

6

Mooi gemaakt hoor ! Ik snijd meestal ook met een aardappelschilmesje, al merkte ik laatst dat 1 mesje een krom puntje heeft, minder handig ;) Dus geen nieuwe tips van hier.

Groetjes, Conny

7

Hoi Yessie, kom ik weer een taartje van pokemon tegen bij mijn zoektocht naar een mooie pokemon taart haha
Ook deze ziet er weer supermooi uit hoor, helemaal te gek, die figuurtjes zijn ook mooi gemaakt.
Ik gebruik een reservemesje van een afbreekmesje (dus zonder de houder) om letters uit te snijden. De mesjes zijn altijd vlijmscherp en je kunt het snijvlak helemaal gebruiken om een rechte lijn te maken (mesje staat dan rechtop) het is wel uitkijken maar het resultaat wordt heel strak
(ik hoop maar niet dat je denkt dat ik je alleen maar tips wil geven en denk alles beter te weten :O
groetjes Bianca

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

8

Pienemien schreef:

Hoi Yessie, kom ik weer een taartje van pokemon tegen bij mijn zoektocht naar een mooie pokemon taart haha
Ook deze ziet er weer supermooi uit hoor, helemaal te gek, die figuurtjes zijn ook mooi gemaakt.
Ik gebruik een reservemesje van een afbreekmesje (dus zonder de houder) om letters uit te snijden. De mesjes zijn altijd vlijmscherp en je kunt het snijvlak helemaal gebruiken om een rechte lijn te maken (mesje staat dan rechtop) het is wel uitkijken maar het resultaat wordt heel strak
(ik hoop maar niet dat je denkt dat ik je alleen maar tips wil geven en denk alles beter te weten :O
groetjes Bianca

Hoi Bianca,
Heb op de beurs een knife en scriber (zoiets heette hij geloof ik uit mn hoofd) gekocht voor het snijden van marsepein en ik kan niet meer zonder. Wat een heerlijk gereedschap. Ben de mijne nu helaas kwijt geraakt, dus ga meteen een nieuwe bestellen.

En ik vind tips altijd fijn om te horen. Leuk dat mensen meedenken.
Was het nog gelukt met de pokemontaart? Of moet je nog?

Groetjes Jessica

9

Hoi Yessie,
Ik heb de taart nog niet gemaakt, mijn zoon is begin maart jarig dus ik heb nog even haha.
Ik heb al wel een idee hoe ik de taart ga maken, ik heb ook helemaal niets met Pokemon en had niet zo veel zin om veel figuurtjes te boetseren.
Leek me ook niet zo'n goed idee omdat hij toch met de figuurtjes wil gaan spelen, dus heb nu gewoon een aantal figuurtjes gekocht die ik op de taart ga zetten (maar goed ook, hij zei dat hij wel echte pokemons wilde op de taart waar hij mee kon spelen  :Y )

Ik ben wel benieuwd naar dat gereedschapje welke jij gebruikt voor het snijden van marsepein. Zal eens kijken als ik weer materiaal ga bestellen of ik er een kan bestellen.

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles