1 Laatst bewerkt door Susana (11-09-2009 19:20)

Onderwerp: HELP moet vanavond af zijn.....

Ik hoop dat iemand tips voor mij heeft...

Ik heb voor het eerst banketbakkersroom gemaakt en precies het recept gevolgd zoals beschreven op het forum.
Maar het is te zacht om als vulling te gebruiken :(
Heeft iemand tips hoe ik het dikker moet maken want ik moet er twee taarten mee vullen voor morgen en mijn vriendin wil heel graag deze vulling!!!!

Alvast bedankt.

2

Re: HELP moet vanavond af zijn.....

Bij de zwitserse room stond als tip om er een gelatineblaadje bij te doen zodat het steviger wordt. Misschien is dat wat, ik heb het zelfnog nooit gemaakt. Gebruik altijd de mix en die wordt altijd stijf. Succes ermee!

Veel liefs Rafaëla

3

ik kreeg de tip in de koelkast laten opstijven weet niet of je dat hebt gedaan?

4

Ik heb laatst een beetje saroma vanille poeder erbij gedaan om het dikker te laten worden. De smaak veranderde eigenlijk niet, maar de room werd wel dikker.
Inmiddels maak ik vaak slagroom van vanille saroma omdat het gewoon heel erg lekker is.
Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

5

Heleen61 schreef:

Ik heb laatst een beetje saroma vanille poeder erbij gedaan om het dikker te laten worden. De smaak veranderde eigenlijk niet, maar de room werd wel dikker.
Inmiddels maak ik vaak slagroom van vanille saroma omdat het gewoon heel erg lekker is.
Hoop dat je er iets aan hebt.

En als ik maizena bij doe? ( heb geen vanille poeder)

6

Helaas bindt maizena niet in koude stoffen, dus dat lukt niet.
Zou het niet weten eigenlijk... ik doe ook wel eens bavarois poeder, maar dat moet je ook maar net in huis hebben...

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

7

Super bedankt voor de reacties :)

Ik denk dat ik maar opnieuw begin
en hopen dat het dan wel wat steviger wordt!

8

Heel veel succes, hoop dat het nu goed gaat.

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

9

Kan jer er anders geen botercreme extra van maken. Door de boter wordt het ook dikker en ik vind het nog veel lekkerder dan banketbakkersroom. Maar dat is persoonlijk.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Misschien heel raar...klop fix?