1

Onderwerp: typische engelse bruidstaart

Weten jullie wat een typische engelse bruidstaart inhoudt.

Ik ben wat onderzoek aan het doen maar juist die kan ik niet vinden.
Kan iemand mij daarmee helpen??

2

Re: typische engelse bruidstaart

In ieder geval hoorde een Engelse bruidstaart van fruitcake te zijn, en dan een laag marsepein en dan een laag fondant. Dit wordt niet meer door iedereen gedaan, omdat niet iedereen fruitcake lekker vindt, maar mij werd het wel steeds verteld dat d

Mijn website: Presentaart

3

Een Engelse bruidstaart moet inderdaad een fruitcake zijn, maar sommigen doen gewone cake met heel veel fruit gevuld. Fruit staat voor voorspoed. Ook moet hij zo hoog mogelijk zijn (het bruidspaar moet er net boven kunnen kussen, ook zo'n traditie), vandaar dat men op een gegeven moment pilaren is gaan gebruiken, om ook wat kleinere taarten toch heel hoog te krijgen. Verder moet bekleed zijn met marsepein en fondant, zoals mascha zegt, en volledig gedecoreerd met icing. guirlandes, frills, etc. en ook nog eens met zoveel suikerbloemen als mogelijk is. Nog twee leuke bruidstaart weetjes uit Engeland:

"A bride who makes her own wedding cake is asking for trouble"

"A taste of the cake before the wedding day means loss of love from the groom"

Dit en meer kun je trouwens hier vinden: http://caliber.ucpress.net/doi/pdf/10.1 … ookieSet=1

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Het zal vast voor anderen zijn, maar dat is niet zo relevant voor je vraag :)

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

mascha en glamour, dank jullie wel voor deze antwoorden.
Hier heb ik super veel aan.