1

Onderwerp: bbr dr oetker dun

aangezien ik geen tijd had om naar ridderkerk te rijden en mijn bbr op was heb ik een zakje uit de supermarkt mee genomen nu heb ik die volgens bereidingswijze gemaakt maar ik vind hem wel erg dun hij liep bij aansnijden van de taart vrij snel uit de taart.

met hoeveel water magen jullie het zakje aan er staan 400 ml op.

Re: bbr dr oetker dun

Zoveel gebruik ik ook... Wel in de koelkast gezet om op te stijven?

I'm not bossy, I just have better ideas...

3

ja de taart heeft ook nog in de koelkast gestaan.

Je hebt niet het kommetje met BBR even in de koelkast gezet voor je ging vullen?

5

heb je 'm even laten staan? want ik heb 'm ook wel eens gebruikt en het werd gewoon dik, maar wel even geduld hebben ;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

6

heb hem nog in de koelkast liggen zal nu eens kijken hoe die is. ik had hem voor gebruik ook al in de koelkast gezet.

hij moet volgens mij een uur in de koelkast staan, voordat je hem gebruikt. Kwestie van de verpakking goed lezen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Een uur is aan de lange kant, maar in ieder geval wel een poos!

9

Ik heb 'em van het weekend gemaakt, met iets minder water (380 ml). Na het mixen 5 minuten laten opstijven en de bbr was prima.

10

tipsytaartje schreef:

hij moet volgens mij een uur in de koelkast staan, voordat je hem gebruikt. Kwestie van de verpakking goed lezen

kwestie van de verpakking goed lezen? heb ik gedaan er staat 5 min opstijven. een uur staat nergens??

heb hem inmiddels gebruikt en nu was ie beter dan de 1e taart misschien toch tesnel gebruikt al heeft ie met taart en al nog in de koelkast gestaan maar het was best warm ook dinsdag.

11

jolanda80 schreef:

kwestie van de verpakking goed lezen? heb ik gedaan er staat 5 min opstijven. een uur staat nergens??

heb hem inmiddels gebruikt en nu was ie beter dan de 1e taart misschien toch tesnel gebruikt al heeft ie met taart en al nog in de koelkast gestaan maar het was best warm ook dinsdag.

Op de verpakking staat idd 5 minuten laten opstijven. Heb ik ook gedaan en bij mij was de bbr prima. Maar je kunt 'em natuurlijk altijd iets langer laten staan of even in de koelkast zetten.