1

Onderwerp: te lage taart

Hallo,

Ik heb vandaag met de biscuitmix van funcakes een taart gebakken en de tabellen aangehouden van deze website. Ik heb dus voor een vorm van 22 cm 240 gram meel gebruikt, 190 gram eieren en 25 gram water. Ik heb de mix 8 min hard door laten roeren (alles in een keer erin gedaan volgens http://www.keetie.com/pageID_6812821.html deze website) en daarna 2 min op de laagste stand. Toen heb ik het bakblik gevuld maar zag ik al dat de mix niet 2/3 van het bakblik vulde zoals ik hier wel eens gelezen heb. Toch direct in de (voorverwarmde) oven gezet. Eerst 10 min op 145 graden, 10 min op 175 graden en 10 min op 185 graden.

Nu is mijn taart dus niet hoog hij komt niet eens boven de springvorm uit. ik denk dat hij 3/4 cm is nu :-)

Wat doe ik hierbij dan verkeerd?

Alvast bedankt voor jullie tips!
Groetjes Lesley

2

Re: te lage taart

Waren de ingredienten goed op kamertemperatuur?

3

Met wat  voor garde heb je gemixt?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Ik gebruik 330 gram mix voor een 20 cm vorm. Op de verpakking staat dat het genoeg is voor een 25 cm vorm maar dan is het te laag. Ik denk dat je te weinig hebt gebruikt.

5

Bij mij kloppen de tabellen ook niet, dus ik maak zelf al meer om een mooi hoog kapsel te krijgen.

6

Bedankt voor jullie reacties, alle middelen die ik gebruikt heb waren goed op kamertempratuur dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb het gemixt met de keukenmachine (mixer maar dan met zo een bak eronder dat je hem niet zelf hoeft vast te houden zeg maar)

Ja ik heb ook gewoon het idee dat het gewoon alleen te weinig is want de structuur van het kapsel is wel geweldig geworden. Goed luchtig maar wel zo stevig dat het goed bij elkaar blijft en je het eventueel goed kunt vullen etc.

Als ik meer maak kan ik gewoon de verhoudingen aanhouden voor bijv. een 28 cm vorm toch?

Bedankt!

7

Ik heb een nieuwe taart gebakken en deze gewoon door de helft gesneden en daarna op elkaar gelegd/gevuld en bekleed!