1 Laatst bewerkt door Jol321 (10-09-2009 19:04)

Onderwerp: Over-de-top & roze stapel

Voor de dochter van onze vrienden uit Emmen mocht ik de verjaardagstaart maken. Doe maar iets......dat laat ik me geen twee keer zeggen.

Inspiratie van het pakpapier, Wietske en alle over-de-top-taarten die ik hier voorbij zie komen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CYSKRY7S.jpg

gevuld met aardbeienroom & aardbeienvlaaivulling.

En een lieve roze stapel voor een 2-jarige tweeling. Ga volgende keer toch maar  tappit-toeslag vragen  :lol:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-E8GSO8GG.jpg

onderste taart gevuld met bokkepootjesroom & aardbeientopping; bovenste twee taarten gevuld met citroenkwark & lemoncurd.

Zal er nog 1 in de andere rubriek zetten.

Bedankt weer voor het kijken!

Groet, Jolanda

2

Re: Over-de-top & roze stapel

Heel mooi allebei!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

3

Heel mooi allebei!

prachtige taarten jo, echt heel mooi afgewerkt! top!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Wat maak je toch mooie taarten!

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

6

Heel erg mooi!

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

7

Prachtig!! Hartstikke mooi

Heerlijk zo'n opdracht: "doe maar iets" dan kun je lekker los gaan!!!

De bovenste is mijn favoriet, maar alle 2 prachtig!

ge. Nicolette

Learn from the experts!Trakteer jezelf op een van onze bijzondere workshops. www.somethingsweet.nl
Taartdesign & creatieve workshops, ook op locatie en voor bedrijven

9

De bovenste had ik al in je album bewonderd en is weer helemaal goed bevonden :) Erg leuk bed8 ook de parels in de kern van de strik! De onderste is idd lief en zoet. Kroontje had ik zo ook nog niet gezien met de hartjes er uit/in. leuk leuk leuk

Ik vind ze beiden prachtig!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

11

Leuk!!!

12

Mens, wat maak je toch prachtige taarten!
Altijd leuk als er weer iets van jou voorbij komt. Was best wel lang geleden trouwens :-)
Heel mooi! zoals ik al zei dus.... :lol:

Corinne
Sugar & Flour

13

Schitterende taarten!
Ik heb me wel al ettelijke malen het hoofd zitten breken over wanneer je de taarten overbrengt op het onderkarton. Men eerste taart heb ik volledig op de cakedrum afgewerkt en ze is daar ook op blijven staan. Ik heb echter de indruk dat dit niet echt de bedoeling is van een cakedrum? (kan namelijk niet in de afwas en bovendien is het niet bestendig tegen het doorsnijden van taarten).

Thx

14

erg leuke en mooie taarten! Vind vooral je roze stapel superlief! enne die tappit toeslag, hahaha heel herkenbaar en dan helemaal bij van die lange namen....!

groetjes,
Marije

15

alletwee heel leuk hoor.

16

Wat een mooie taarten weer!! Vind de tweede echt een schatje!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

17

Ze zijn super.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

18

Wat een prachtige taarten!

19

Wat een mooie taarten...

20

sugar&flour schreef:

Altijd leuk als er weer iets van jou voorbij komt. Was best wel lang geleden trouwens :-)

:/ 3 stuks een dag of 10 geleden geshowd. Wil je me nu al van mijn voornemen van max. 2 taarten per week(end) afbrengen :lol: Ik heb het al 1 van de 3 weken gehaald :o

Groet, Jolanda

21 Laatst bewerkt door Jol321 (11-09-2009 17:45)

Nijntje73 schreef:

Ik heb me wel al ettelijke malen het hoofd zitten breken over wanneer je de taarten overbrengt op het onderkarton. Men eerste taart heb ik volledig op de cakedrum afgewerkt en ze is daar ook op blijven staan. Ik heb echter de indruk dat dit niet echt de bedoeling is van een cakedrum? (kan namelijk niet in de afwas en bovendien is het niet bestendig tegen het doorsnijden van taarten).

Ik gebruik onder ieder biscuit een karton. Met karton zet ik de taart op een Ikea snijmatje. Deze zijn lekker buigzaam en toch stevig. Daarop vul ik de taart en smeer 'm af. Dan gaat ie even de koelkast in om op te stijven. Als ie uit de koelkast komt, dan zet ik 'm op een ingepakt mdf-plaatje (op maat laten zagen bij Praxis, bekleden met inpakpapier en daarover heen cellofaan). Dan gaat de marsepein eroverheen, want dan hoef ik 'm daarna niet te verplaatsen. Dit geldt uiteraard alleen voor de onderste laag. De lagen erboven blijven op het snijmatje.
Als ik ga stapelen, dan leg ik een extra kartonnetje (omgekeerd) op de maiskolfprikkers/dowels of chocoladesticks. Dan zitten er dus 2 kartonnetjes tussen de lagen. Dit is goed stevig en makkelijk om de laag er af te halen.
Ik hoop, dat het duidelijk is.

Groet, Jolanda

22

Mooie stapels hoor! Enne vrienden uit Emmen, konden ze niet hier iemand vinden die de taart voor hun dochter ging maken ;) ;)

23

Wat een leuke en mooie stapels,prachtig zijn ze,good job!!!!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

24

Beide zijn schitterend :Y. Erg leuk detail ook die stempels op de ruiten van de bovenste taart!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

25

Ja die over de top zit ik ook op te wachten ;) :-D Prachtig weer Jolanda, heel gaaf al die eigen accenten van je erbij!! En de roze stapel, hih bij zulke namen lijkt tappit-toeslag me een hele goeie ;) Hele mooie taart trouwens, en zooo strak ook!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"