1

Onderwerp: bruiloft cuppies/gebakjes

Hoihoi!

Een vriendinnetje is binnenkort ceremoniemeester op een bruiloft en zou voor iets lekkers zorgen bij het ontvangst. Daarvoor heeft ze mij nu ingeschakeld. Leuk natuurlijk!

Het leek ons leuk om iets van versierde cupcakes of petitfourtjes te doen. Probleem is dat de bruiloft op vrijdag is, en ze gaat er al op donderdagochtend heen. Dus de cakejes (als ze uberhaupt lukken want had me eigenlijk voorgenomen me er niet meer aan te wagen haha) zullen al woensdagavond gemaakt en versierd moeten worden. Mijn vraag is dan ook: zijn ze dan vrijdag nog vers? Invriezen is natuurlijk geen optie. Heeft iemand enig idee..en met petit fours?

Backup plan is versierde oreo koekjes..het hoeft natuurlijk maar een klein hapje te zijn..maar denk dat dat wel heel klein en afgezaagd is he?

Re: bruiloft cuppies/gebakjes

Ik zie niet waarom invriezen geen optie is?
CC's maken, versieren en in dozen doen en dan invriezen. Donderdagochtend zo in de dozen meenemen naar de bruiloft. Zet ze dan in de koeling tot vrijdag, dat gaat best volgens mij.
Het versieren zou ik dan niet met bc doen maar bv met fondant en marsepein. Petit fours zou ik niet doen omdat dat toch weer taart is met een vulling erin, dat bederft veel sneller.

3

ja, als ik ze invries woensdagavond tot donderdagochtend...dan zijn ze ontdooit als ze daar is (is meer dan een uur rijden nl). Opnieuw invriezen lijkt me dan niet handig. Dus ik moet gewoon iets maken dat van woensdagavond tot vrijdagochtend goed blijft. Misschien moet ik het gewoon uitproberen met cupcakes...even testen van de week of het goed gaat.

4

Volgens mij kan dat best. Wij hebben de bruidscupcake's vrijdag op gehaald en op zondag smaakte ze zelfs ook nog goed (nou ja die 4 die overgebelven waren he.)