1

Onderwerp: Vandaag bakken - invriezen - vrijdag opeten?

Hallo medebaksters,

Ik heb een opdracht, donderdagavond wil de klant de taart ophalen zodat hij vrijdag kan worden opgegeten.

Kan ik vandaag gaan bakken, 'm dan invriezen en donderdagavond zo uit de vriezer meegeven? De vulling wordt chocomousse en caramelslagroom. Ik heb nog nooit een taart ingevroren, dus vandaar deze vraag. De andere optie is donderdag overdag alles doen (bakken, vullen, bekleden, decoreren) en ik heb vandaag iets meer tijd, zodoende.

groetjes en alvast bedankt,
Sheba

2

Re: Vandaag bakken - invriezen - vrijdag opeten?

ik zou dat even overleggen met degene die de taart wil, of ze een taart wil uit de vriezer

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

3

Als je donderdag tijd hebt, zou ik het donderdag doen. Alleen uit de vriezer als de klant er mee instemt. Decoratie kan je vandaag al maken, dat scheelt tijd op donderdag. Ev. woensdagavond al bakken, creme maken etc.

Groet, Jolanda

4

Bedankt in voor jullie antwoorden!

Ik ben zelf ook geen voorstander van invriezen eerlijk gezegd. Het zou dus wel kunnen om woensdagavond het kapsel te bakken en de vullingen te maken, en dan donderdag overdag vullen en bekleden?

groetjes en alvast (weer) bedankt,
Sheba

5

SheReEv schreef:

Het zou dus wel kunnen om woensdagavond het kapsel te bakken en de vullingen te maken, en dan donderdag overdag vullen en bekleden?

Ik vind het wel verschil uitmaken welke vulling je gebruikt. Is het bijv. op slagroombasis, dan zou ik het pas donderdag maken. Is de vulling botercreme, dan zou het wel kunnen.
Succes!

Groet, Jolanda

6

SheReEv schreef:

Bedankt in voor jullie antwoorden!

Ik ben zelf ook geen voorstander van invriezen eerlijk gezegd. Het zou dus wel kunnen om woensdagavond het kapsel te bakken en de vullingen te maken, en dan donderdag overdag vullen en bekleden?

groetjes en alvast (weer) bedankt,
Sheba

ik zou idd ook woensdag de kapsels makken. de vullingen en bc al maken behalve die waar slagroom in zit die zou ik donderdag pas maken. de decoraties idd zoals jol321 al zei zou ik ook al maken eventueel. suc6

Ook al is de taart zelf voor een ander, maar eigenlijk heb je natuurlijk gewoon een vraag over de taart zelf. dus move naar taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Bedankt voor jullie hulp! Heb het kapsel gebakken en de decoraties (marsepein) gemaakt, morgen vullen en bekleden... moet lukken naast alle andere afspraken!

groetjes,
Sheba