Onderwerp: Joods Nieuwjaar-Rosh Hashanna
Volgende week is het Joods nieuwjaar. Omdat ik onder gesneeuwd zit met opdrachten heb ik deze alvast gemaakt en is die de vriezer in.
Joods nieuw jaar zijn 2 dagen vol met gebruiken en rituelen. de feestdagen draaien om spiritualiteit, het werken aan jezelf om een nog beter mens te worden.
In de synagoge wordt op een ramshoorn geblazen om de mensen te helpen herinneren tot inkeer te komen.
Er worden ook zoete appeltjes in honing gedipt gegeten omdat we hopen op een goed maar vooral zoet jaar (zitten we op deze site wel goed dacht ik zo
)
Hieronder daarom eerst een foto van de ramshoorn. Die heb ik voor het eerst geschildert! nog een beetje rommelig maar leuk was het wel! 
daarnaast allemaal lekkere appeltjes (met dank aan Wendy in Mjam:)) en een potje honing (staat in hebreeuws honing op)

Dan nu de taart zelf. Ik heb geen relief mat maar vind het altijd zo waanzinnig mooi dat ik zelf aan de slag ben gegaan met stempels. niet helemaal tevreden, misschien na alle bestellingen met verdiende geld toch maar investeren in zo een mat 

voorop staat Shanna Tova- een goed jaar.
Omdat ik dus zelf aan het indrukken was in de taart moest er errug veel gecorrigeerd worden
ook voor het eerst met de lace cutter gewerkt, ging best maar pffff, die rafeltjes wegkrijgen. dat wilde niet lukken...

Een lang verhaal voor 1 taart en misschien omdat ik er zo lang mee bezig was en het niet ging zoals ik wilde vind ik hem zelf niet geslaagd. zo jammer...
volgende keer beter! alles is een leerproces dus ook dit!
Maar daarom, HEEEL graag tips en op/aanmerkingen!
Bedankt voor het kijken en reageren 
oh ja, lactose vrije chocolade taart gevuld met laag 1) chocolade fudge met chocopasta en laag 2) BBR met chocopasta
Groetjes