1

Onderwerp: Hoe doe je dat???

Op de meeste foto's staan de taarten op een mooie ondergrond. Ik maakte mijn eerste taart op een placemat, maar hoe krijg ik hem nu op een mooie schaal of in een doos :think: ? Zijn daar speciale hulpmiddelen voor of had ik van te voren een kartonnetje onder de taart moeten doen?

Ik ben duidelijk een beginner, maar ik stel de vragen maar gewoon :o ...

2

Re: Hoe doe je dat???

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2464

Deze taart lifter van Wilton gebruik ik wanneer ik een taart wil verplaatsen. Je kunt ook je taart opbouwen vanaf de ondergrond, die je wil. Hier heb ik toen de tip gekregen om reepjes bakpapier tussen de ondergrond en de taart te schuiven en die na afloop voorzichtig weg te trekken, zodat eventueel 'knoeisel' op het bakpapier zit en niet op jouw mooie ondergrond!

Succes ermee!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

3

Ik maak de taart altijd op een draaistandaard. Als t klaar is (er zit uiteraard wel een kartonnetje onder!) kun je em zo eraf schuiven, hand eronder, klaar!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Ik maak de taart meteen op de goeie ondergrond.
Geen gedoe met verplaatsen.

If live gives you lemons, make lemonade!

5

Ik gebruik de buigbare snijplanken van Ikea.
Op de ene smeer ik de taart helemaal af,dan bekleed ik hem.
Dan leg ik een schone snijplank er bovenop.............vervolgens draai ik het allemaal om.
Dan haal ik de smerige snijplank eraf en leg dan een onderplaat er tegenaan(wel op de juiste plek).
Vervolgens alles weer omdraaien,de schone plank weghalen en klaar.............dan ga ik ook pas alles versieren.

Ik heb het ook eens geprobeerd met zo'n lifter maar dat was een grote ellende.

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

6

Mamav2Boys schreef:

Ik gebruik de buigbare snijplanken van Ikea.
Op de ene smeer ik de taart helemaal af,dan bekleed ik hem.
Dan leg ik een schone snijplank er bovenop.............vervolgens draai ik het allemaal om.
Dan haal ik de smerige snijplank eraf en leg dan een onderplaat er tegenaan(wel op de juiste plek).
Vervolgens alles weer omdraaien,de schone plank weghalen en klaar.............dan ga ik ook pas alles versieren.

Ik heb het ook eens geprobeerd met zo'n lifter maar dat was een grote ellende.

Heb je dan niet het relief van de plank in je marsepein/fondant?

7

Nee dit zijn van die hele dunne plankjes.
En anders even met de smoother erover kan ook nog.
Jemoet het natuurlijk niet heel lang andersom laten liggen.......even snel omdraaien,de onderplaat erop en dan weer omdraaien.

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

8

Gewoon meteen op een taartkarton.
Tussen het karon en de taart leg ik dan stukjes bakpapier. Ik temper, vul en smeer de taart af. De ijskast in om op te stijven. Dan met heet mes nog even langs de verharde botercrme en dan haal ik de stukjes bakpaier weg en bekleed de taart.
Niets te verplaatsen en schoon taartkarton.

9

Kadohke schreef:

Ik maak de taart altijd op een draaistandaard. Als t klaar is (er zit uiteraard wel een kartonnetje onder!) kun je em zo eraf schuiven, hand eronder, klaar!

Me too...:lol:

10

Ik til hem op met een taartlifter van de Lidl

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

11

Bedankt voor de reacties !! Fijn dat jullie de tijd nemen om een beginnende bakster een stukje meer op weg te helpen. Ik probeer de verschillende opties uit en bekijk wat voor mij het beste werkt.