1

Onderwerp: marsepein kleuren met puddingpoeder

Hallo,

Ik lees al regelmatig mee op het forum, om ideeen op te doen.
Heb in Juli m'n eerste marsepeintaart gemaakt, voor de verjaardag van mijn zoon.
Ik wilde een foto toevoegen, maar dit lukt niet zo snel.

Nu is m'n dochter morgen jarig en moet er natuurlijk weer zo'n taart komen, maar nu wil ik dus de marsepein kleuren met aardbeienpudding poeder, is dit een goed plan? Of verpest ik hier de boel mee.
De kleur wordt wel heel licht roze.

Heeft iemand dit ook al eens geprobeerd of heeft iemand een ander goed idee, om de marsepein te kleuren.
Hoe ik bruin krijg heb ik al gelezen in het forum, maar hoe krijg ik andere kleuren, zodat het ook nog te eten is.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Ria

2

Re: marsepein kleuren met puddingpoeder

Ik weet niet of je kan kleuren met puddingpoeder dat heb ik nog nooit gedaan, ik kan me voorstellen dat dit korrels zou geven die je ziet in de marsepein, dus daar durf ik niets over te zeggen, maar ik zelf kleur altijd met Wilton of Americolor. En volgens mij kan je ook kleurstoffen kopen bij een toko. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3

Helaas hebben we hier geen toko in de buurt, ik woon maar in een dorp!

Vandaar de vraag of er te kleuren is met andere levensmiddelen en wat ook nog te eten is.

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Ria

4

Tja, cacao werkt oo prima.

Ik zou zeggen probeer het op een klein stukje. Lukt het niet, dan kan je er altijd nog pudding van maken en het kleine stukje marsepein weggooien.
Ik vind cacao door de marsepein ook beter gaan dan cacao door het fondant, maar dat komt denk ik omdat marsepein wat vetter is. Ik zou het wel even zeven (:think: schrijf je dat nou zo, het staat zo raar) voor je het erdoor doet. Geeft toch iets minder kans op klontjes.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Misschien een paar druppels bietensap als het lichtroze moet worden.

6

Hoi hoi, ik heb bij de hanos kleurpoeder gehaald en heb hier wel mijn fondant eens mee gekleurd, dat wil zowieso heel goed en kleurt ook snel. Het enige nadeel. Het is niet langer dan een week mooi op kleur, had het blauw gemaakt en de fondant werd lichtblauw met donkerblauwe spikkeltjes. Niet meer egaal van kleur. Maar voor tijdelijke kleur is het goed mogelijk.

Life is like a box of chocolates...
Groetjes Cindy