1

Onderwerp: Gezondheid

Graag zou ik willen weten hoe lang jullie ongeveer met een taart bezig zijn. Dat is natuurlijk erg verschillend, dus als je reageert, vermeld dan om wat voor soort taart het gaat (puzzeltaart, 3D, stapeltaart, enz.) of zet er een foto bij. Ik ben een beginner en moet alles nog uitproberen. Dat kost natuurlijk veel meer tijd, dan wanneer je al veel taarten gemaakt hebt. Eigenlijk speelt tijd geen rol als je met deze heerlijke hobby bezig bent. Maar vanwege gezondheidsklachten kan ik een taart niet achter elkaar van begin tot eind maken. Als ik een beetje een beeld heb van hoe lang een gevorderde met een taart bezig is, kan ik beslissen of ik met deze hobby door kan gaan of niet.

Nog een vraag: hebben jullie tips welke dingen ik van te voren kan doen? En waar en hoelang kan ik dat bewaren?

Alvast heel hartelijk bedankt!

2

Re: Gezondheid

dingen die je van te voor kunt maken zijn eigenlijk alle decoraties
bloemen,boetseersels,strikken,puzzelplaatjes'
dus je hoeft niet alles in 1 keer te doen
fondant /marsepein kleuren kan ok al van tevoor
kapsels bakken zou je ook eerder kunnen doen en dan invriezen(ik doe dat zelf niet)
botercreme om af te smeren maak ik altijd vooruit
en tja hoe lang je met een taart bezig bent dat ligt er gewoon aan
aan het soort taart en de decoraties die je gebruikt
ik denk met bakken en alles erbij toch minstens 4 uur op een standaard taartje (geen stapels enzo )
maar de meeste taarten duren toch echt wel langer

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

Mijn lijf vindt het ook niet zo fijn als ik achter elkaar bezig ben met een taart. Ik maak de boetseersels en versieringen altijd van te voren klaar. Dit doe ik lekker op mijn eigen tempo en zet het daarna stofvrij weg. Een dag voordat de taart klaar moet zijn bak ik het kapsel en maak ik de vullingen. De laatste dag hoef ik dan alleen maar te vullen, af te smeren en te bekleden. Dit doe ik ook niet achter elkaar, dus gewoon even de tijd voor nemen. Het gaat niet zo snel, maar op deze manier kan ik wel lekker taarten maken zonder dat mijn lijf gaat protesteren.

en over hoe lang je ermee bezig bent, tja je kunt het zo gek maken als je zelf wilt en er dus heeel lang over doen.
Zoals de dames hierboven beschrijven kan je een heleboel dingen vantevoren doen.
als je alles in stukjes doet en dus alles, maar dan ook alles voorbereid hoef je op het laatste moment alleen nog je taart te vullen, afsmeren, bekleden decoraties erop plakken. Moeilijk in te schatten over hoe lang je daarover zult doen, maar trek er maar 1 a 2 uur voor uit, ruim genomen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Gelukkig !! Fijn dat jullie gereageerd hebben!

Taarten bakken en decoreren is dus niet alleen een kwestie van je hobby uitoefenen, maar je moet nog kunnen plannen ook :lol: !

Ik ga dan maar gauw voorbereidingen treffen voor mijn verjaardagstaart (ook al is dat pas over 3 weken).

succes!!

en ja planning... idd!! soms lukt het alleen niet om je er aan te houden... of er mislukt iets, of iets lukt juist heel goed... tsja...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs