1

Onderwerp: Vraagje

Ik heb laatst deze gekocht uit de webshop
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=222

Maar ik kan er nog niet zo best mee over weg, ik krijg ze niet uit het fondant?! Hoe doen jullie dit.. Ik lees dat je tragantgom moet gebruiken doen jullie dit altijd!?

2

Re: Vraagje

Je moet het dun uitrollen. Als jij denkt dat het dun is, dan nog iets dunner. En dan smeer ik het in met Crisco. Dan mep je ze er zo uit!!! Succes

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

3

idd. heel dun uitrollen even laten rusten en dan ze er zo uitwippen....

4

Ik gebruik geen crisco, maar poedersuiker. Beetje tylose door de fondant, dun uitrollen, tappit door de poedersuiker halen, overtollig suiker eraf tikken en de letter uitsteken. Dan zacht eruit tikken/tappen.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

ik tik helemaal niet met mn tappits, ben veel te bang dat ik ze kapot sla. Ik doe er een stukje huishoudfolie overheen en dan de tappit erop. an blijft het gewoon op je werkblad liggen dus.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

tipsytaartje schreef:

ik tik helemaal niet met mn tappits, ben veel te bang dat ik ze kapot sla. Ik doe er een stukje huishoudfolie overheen en dan de tappit erop. an blijft het gewoon op je werkblad liggen dus.

yup, doe ik ook, en ik gebruik er een zeiltje onder, dat geeft ook nog iets mee waardoor je makkelijker je hele vormpje goed snijd tot door de fondant zeg maar (is dat wazig uitgelegd?;))

zo doe ik het en dat gaat goed:

Fondant DUN uitrollen en even laten liggen, zodat je fondant wat aandroogt, dan de letter met crisco insmeren (dus niet de fondant maar de lineaal), er in drukken, en wat op en neer schuiven.
Dan de lineaal omhaag halen, overtollige fondant weghalen en de letter nog even zachtjes nawrijven met je vinger.
Met een mep de rand van de lineaal neer laten komen op bakpapier (geen plastic want dan plakt de letter daar weer aan vast) en dan vliegen de letters er zo uit. Even in de vorm leggen en beetje laten drogen, zodat ze wat handelbaarder zijn.

If live gives you lemons, make lemonade!

8

Ik rol de fondant dun uit op bakpapier en doe de rest net als tipsytaartje (Tirza), werkt prima en de letters plakken niet vast aan het bakpapier!