1

Onderwerp: Help strik

Ik heb gisteren tylose (volgens recept) toegevoegd aan de fondant voor het maken van een strik.
Nu wil ik het doorkneden, maar het brokkelt onder mijn handen uit elkaar. Zo kan ik geen stroken maken.
Wie heeft een goede tip!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

2

Re: Help strik

Wat ik doe is gelijk na het tylose doorkneden, gelijk boetseren wat je wilt maken. Dus...gewoon opnieuw beginnen.

Succes!!

Volg je hart...want dat klopt!

3

Even warm maken wil soms nog wel eens helpen, goed kneden crisco er doorheen. Alleen als het echt brokkelt en harde stukjes heeft ben ik bang dat je opnieuw moet beginnen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

misschien heb je teveel tylose gebruikt ? ik kneed het altijd erdoor en laat een half uurtje rusten (ga wudden :lol:) en dan maak ik er wat van. Als het brokkelt lukt het vaak niet meer om er nog wat van te maken

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

5

Thanx, ik ga het wegpleuren en opnieuw beginnen (eerst mijn man nieuwe fondant laten halen.... )

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

6

en wel luchtdicht verpakken h

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me