1 Laatst bewerkt door Lique (07-09-2009 11:31)

Onderwerp: Help! Kapsels gekrompen, wat heb ik verkeerd gedaan? incl foto's

Hoi,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb zojuist voor het eerst mijn nieuwe bakvormen gebruikt van PME. Hiervoor bakte ik in springvormen die ik verhoogde met bakpapier. Nog n

Initiatiefneemster van jouwtaart.nl. en Jouwtaartshop.nl , en sinds februari een taartwinkel in Haarlem!

Re: Help! Kapsels gekrompen, wat heb ik verkeerd gedaan? incl foto's

heb je het kapsel af laten koelen in de pan??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Misschien kan je iets meer informatie geven?
Hoe groot de pan was en hoeveel mix etc je gebruikt heb en hoe lang hij in de oven geweest is?

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

4

H

Initiatiefneemster van jouwtaart.nl. en Jouwtaartshop.nl , en sinds februari een taartwinkel in Haarlem!

5 Laatst bewerkt door Natacha (07-09-2009 12:20)

Nou zo te lezen niks verkeerd gedaan dan,ik heb het ook een keer gehad maar dan zat er toevallig te veel lucht in een vorm doordat ik niet 2 minuten op de laagste stand heb gemixt toen zakte hij ook iets in .
Is je mix nog goed en heb je lang genoeg gemixt en de 2 minuten op de laagste stand?weet je zeker dat je geen 1 of 2 eieren te weing gebruikt heb?
Zou het zo ook even niet weten wat er mis gegaan is dan.
Aan de vormen en de oven kan het in ieder geval niet liggen denk ik,waarschijnlijk iets met de mix

Hier verder alles goed...lang niks meer van je gezien ?

6

Nou, ik ga vanavond nog maar een poging wagen dan. Inderdaad misschien toch iets verkeerd berekend met de ingredi

7

Jij ook lekker bezig nog dacht al dat je misschien door je werk(misschien nieuwe baan) wel helemaal gestopt was met de taarten.
Ik hier ook druk bezig met bloemen maken voor mijn moeder d'r 70e verjaardag as Zaterdag voor het eerst een 6 hoge taart....brrr

Ik kijk uit naar jouw parade
Laat vanavond nog even weten of ze nu wel gelukt zijn!

8

Ze zijn gelukt! Alleen heb ik nu een luchtrand aan de bovenkant maar daar heb ik al eens iets over voorbij horen komen hier dus dat zoek ik wel even op.

Thanks for the support :-)

9 Laatst bewerkt door G.I. Jane (08-09-2009 12:31)

Met die natte theedoek eromheen hoef je de temperatuur toch niet te verlagen? Dan gaat het toch vanzelf gelijkmatig omhoog? En daardoor zijn je zijkanten toch ook niet bruin?

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.