1

Onderwerp: Strik wordt niet hard

Help heb woensdag mijn eerste bruidstaart en mijn strik wil maar niet harden. Heb de lussen nu al twee dagen te drogen gehad, maar ze zijn nog steeds niet goed. Heb ook tylose door marsepein gedaan. Wie heeft er tips?

2

Re: Strik wordt niet hard

Hoi hoi,

Het is de marsepein, een strik kun je eigenlijk alleen van fondant maken of je moet heeeeel lang wachten tot hij droog is.

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

3

Oke heb wel half marsepein, half fondant gedaan. Nou maar hopen dat na nog een nacht drogen het morgen beter is! Gadver en dat voor mijn eerste bruidstaart!

4

Je zou hem eventueel nog in de oven kunnen zetten, op ongeveer 50 graden, deur nog op een kiertje. Door het warm worden en afkoelen wordt je fondant snel hard.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ik hoop voor je dat pooh's tip werkt!

Heb zelf voor een bruidstaart ook een strik gemaakt van half fondant/half marsepein en na een week op de taart gezet en hij zakte nog in.... :(

Als je de tijd er nog voor hebt, zou ik nog een nieuwe maken met alleen fondant...

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

6

Ik heb laatst een strik van marsepein inderdaad in de oven hard laten worden. een uurtje op 50 graden gewoon met de deur dicht en dat ging prima

7

heel veel geduld hebben mijn strik heeft bijna 2 weken (in de zomer) nodig gehad om te drogen :s

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

8

volgende keer dus fondant gebruiken. Ik zou hem als ik jou was ook in de oven doen, zoals pooh zegt op de laagste stand en deur op een kiertje. Ik heb laatst ook marsepein gedroogd zo in 2 uur, daarna goed af laten koelen en hopen op het beste! Succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Mijn vriendin is net bevallen en nu had ik maandag een wiegje gemaakt (ligt nog in gedeeltes te drogen) maar wordt dus ook niet hard genoeg dus ik ga de tip met de oven ook maar eens even uit proberen.... en ander heeft het babytje geen wiegje ;)

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl