1

Onderwerp: bake even cake strips ???

Hallo allemaal,

Even een vraagje. Gebruikt iemand van jullie ook de bake even cake strips van Wilton??? En hoe gebruiken jullie deze??

Bedenk me nu dat het dus eigenlijk twee vraagjes zijn :)

alvast bedankt

Groeten Nathalie

2

Re: bake even cake strips ???

ik was feitelijk ook benieuwd naar het antwoord op deze vraag, maar niemand gebruikt ze precies...

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Wat zijn het eigenlijk?

4

het zijn zo'n alu-kleurige strips die je rond je bakring moet doen zodat je taart gelijkmatig rijst, dus de strip gaat de warmte egaal verdelen zeg maar.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Ja ja.......

6

Is dat handig? IK heb er nog nooit van gehoord !!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

manika schreef:

Is dat handig? IK heb er nog nooit van gehoord !!!

Ja dat vroeg ik mij dus ook af en hoe gebruik je ze dan precies?? Ze zaten in de 101 tool set van Wilton (waar ik overigens erg blij mee ben, wist alleen niet wat en hoe deze dingen te gebruiken)

Groeten Nathalie

8

Ik haal even een oud topic naar boven. Maar ik heb zojuist mijn nieuwe bake-evenstrips voor het eerst gebruikt, maar het bakt inderdaad gelijkmatig. Moet alleen nog even oefenen met wanneer de strips eraf te halen en hoe lang de taart nog extra in de oven moet. M'n taart was nl. nog nattig van binnen. Maar..... ik kom er vast nog wel achter! Komt goed.

(Maar als iemand al de juiste aanwijzingen weet: je mag het zeggen, hoor! ;) )

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Ik heb ergens gelezen dat je ook oude handdoeken nat kunt maken en die 2x dubbel vouwen en erom doen, vastzetten met een sluitspeld.
Ik heb dat dan ook geprobeerd, maar vind het weinig verschil opleveren. Ik doe het dus niet meer en hoef dus ook die strips niet.

If live gives you lemons, make lemonade!

10

ooh, ik zweer bij een natte lap! perfect egale biscuits!

11

Hihi, ik bak van de week m'n eerste 30X30 biscuit, en ben er nog steeds niet uit wat ik zal gaan doen: wel/geen heating core, wel/geen natte lap.... En hier ook al de meningen verdeeld! :lol:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

12

Toevallig zeg.... ik heb ze vanmiddag net voor het eerst gebruikt en idd. Nu is de taart mooi gelijk.. Gewoon even onder de kraan gehouden dan om vorm heen; in de oven (op normale temperatuur)... ideaal!!!

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

13 Laatst bewerkt door e.b.m. (07-09-2009 21:01)

Hoelang heb jij ze eromheen gehad en heb je de taart nog langer in de oven laten bakken? Ik had ze de hele baktijd erom (zou ze er eerder afhalen, maar was de tijd vergeten) en toen dus nog niet gaar.

Ik denk, dat ik ze de volgende keer na 20 min. (de min.tijd voordat de oven open mag volgens de gebruiksaanwijzing vd biscuitmix) eraf haal. Het gaat nl. om het begin van het bakken; dan mag het niet te snel gaan. Maar toch hoor ik graag nog hoe jij het precies hebt gedaan.

14

@Adrienne:

Bij een 30x30 is een heating core, denk ik, wel verstandig. Maar ach, het is dus net als met de bake-evenstrips: we moeten het proberen en gewoon gaan expirimenteren. We worden dan vanzelf wijzer. (Toch???)

15

e.b.m. schreef:

@Adrienne:

Bij een 30x30 is een heating core, denk ik, wel verstandig. Maar ach, het is dus net als met de bake-evenstrips: we moeten het proberen en gewoon gaan expirimenteren. We worden dan vanzelf wijzer. (Toch???)

Thanx!!

Nu heb ik geen officiele heating core, en alleen een plastic flower nail, dus ik denk erover om dat stokje uit de wondermold te modificeren ;)

Een experiment zal het dus sowieso wel worden! :lol:

Groetjes, Adrienne

16

Zolang je heel Nicosia maar niet van de landkaart laat verdwijnen met je experimenten, hahahaha!!! Succes!

17

e.b.m. schreef:

Zolang je heel Nicosia maar niet van de landkaart laat verdwijnen met je experimenten, hahahaha!!! Succes!

O-)  To be continued.... :lol:

Groetjes, Adrienne

18 Laatst bewerkt door e.b.m. (07-09-2009 21:38)

:y

(M'n ja-knikkende smiley wil niet :S )

19

e.b.m. schreef:

Ik haal even een oud topic naar boven.

Oud? Die kwalificatie heeft het niet eens meer, is gewoon antiek :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

20

Ben pas een beginner maar ze zaten in mijn Wiltonpakket, dus tijdens mijn Wilton-cursus gevraagd waarvoor die dingen dienden en sindsdien gebruik ik ze. Ik maak ze nat, doe ze om de bakvorm en haal ze er pas weer af, als ik de taart uit de oven haal. Heb tot nu toe alleen maar mooie, hoge, egale baksels gehad (bakvormen 20 en 25 cm). Misschien doe ik het niet goed, maar dan zal ik het wel horen/lezen ;).

21

Ik gebruik een natte lap om de bakvorm en sinds ik dit doe is mijn taartje mooi vlak en gelijkmatig.
Wilde eerst ook de bake even strips bestellen tot ik de tip van de natte theedoek las, vond dit het proberen waard. En het helpt ook nog.

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

22

@AnjaH:
Zo te lezen doe je het juist w

23

e.b.m. schreef:

@AnjaH:
Zo te lezen doe je het juist w

24

Adrienne schreef:
e.b.m. schreef:

@Adrienne:

Thanx!!

Nu heb ik geen officiele heating core, en alleen een plastic flower nail, dus ik denk erover om dat stokje uit de wondermold te modificeren ;)

Een experiment zal het dus sowieso wel worden! :lol:

Mal mens niet je hele wondermold demonteren.
Even een spijker (ik zou voor een schone niet gebruikte gaan want ik ben zuinig op Cyprus :) ) en dat gaat ook prima.

25

petrabennes schreef:

Mal mens niet je hele wondermold demonteren.
Even een spijker (ik zou voor een schone niet gebruikte gaan want ik ben zuinig op Cyprus :) ) en dat gaat ook prima.

Hoe dom kun je zijn: daar was ik nou nooit opgekomen :rolleyes:
Thenkjoe! :D

Groetjes, Adrienne

Berichten [ 1 tot 25 van 28 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » bake even cake strips ???