1

Onderwerp: Twix smelten?

Ik hoop dat ik de juiste categorie heb uitgekozen.

Ik heb net cupcakes gemaakt, en botercreme. Helaas heb ik nogal weinig botercreme voor mijn 20 cupcakes.. En ik smeer het er graag royaal op, dus zocht ik iets anders.

Het is voor op een verjaardag, en aangezien daar ook best wat kinderen komen zat ik te denken om een glazuur van twix te maken en er op te doen.
Maar, kun je wel zomaar een aantal twixen in een pannetje gooien, ze smelten, en op de cupcakes strijken?

Of moet je daar dan nog andere dingen doorheen gooien?
Of zou dit gewoon niet lekker worden?

2

Re: Twix smelten?

En het koekje van de de twix dan? Of haal je die dan eruit?

Groetjes Yvon

3

Ik was van plan te proberen het koekje eruit te halen, en dan eerst de chocola en caramel te smelten, en daarna de koek fijn te maken en erdoorheen te kruimelen, even roeren, en dan op de cupcakes strijken.

4

Ik schat zo in dat het niet hard zal worden... :nooo

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Moet het hard worden dan? Botercreme wordt toch ook niet hard?

Klinkt wel lekker hoor! Lijkt me alleen nogal gepiel om die koekjes er uit te halen. Kan je misschien beter mars nemen of rolo.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Mars of Rollo lijk mij toch en betere oplossing, geen gepriegel en ook minder werk

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

7

Mars??

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8

Mars is ook niet ideaal...de caramel komt namelijk telkens bovendrijven...moet je 100 jaar roeren en dan is het uiteindelijk nog niet goed.

9

Fudge of caramel en chocola?

10

is gewoon in stukjes haken een optie?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

11

Of Milkyways?? Daar zit geen caramel in

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

12

Heb pasgeleden een vulling gemaakt en die was heeeeeeeeeeeeeerlijk!!
Niets geen problemen met de caramel hoor.
En deze werd ook dikker dus ideaal om op een CC te doen.

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

13

ik vind dulce de leche heel lekker en super makkelijk.
Enige is dat het anderhalf uur in een bakje water (het gesloten blikje) moet staan, zachtjes koken.

Maar is net toveren en smaakt heerlijk.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******