1

Onderwerp: kasteeltorenvraagjes

eindelijk mag ik iets met ridderkastelen maken :D en het word geen puzzelplaatje, ik wil toch wel flink uitpakken :D

Ik had na het zoeken al begrepen dat je voor de torens toch het beste cake kan gebruiken, maar vul je ze dan ook en hoe.
Net zo als taart? laagje voor laagje ? maar moet je dan niet heul veul laagjes maken en gaat de boel dan niet schuiven?
Of gewoon ongevuld bekleden.

Alles goed???? nee 3 fout

2 Laatst bewerkt door Natacha (07-09-2009 17:19)

Re: kasteeltorenvraagjes

Ik hoop ooit ook nog een kasteel te maken! omdat ik al wel 3d taarten heb gemaakt is het idd het beste om met cake te werken .
Ik zou voor de torens of een langwerpige standaard model cake bakken of gewoon een oma's cake kopen (die zijn trouwens al lekker van zichzelf) of zo'n cakerol met aardbeien jam enz uit de winkel ,gewoon vullen zou ik in ieder geval niet doen .
Je rekent ze toch niet echt bij de aantal personen taart mee(lijkt mij) dus dan maakt het niet uit.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

3

Ik heb bij mijn kasteel gewoon keukenrolbinnenkant gebruikt: veel makkelijk, veel minder omvalgevaar en veel sneller!
En dat er dus gewoon bij verteld, ze hadden toch taart genoeg :Y!
Ik weet het: we zijn erg van de alles moet eetbaar zijn, maar soms.... dient gemak de mens!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Ik heb vorig jaar de aardbeiencakerollen gebruikt, maar de klant vond deze toch een stuk minder lekker dan de taart zelf. Dus daar zou ik dan niet weer voor gaan. Moet er voor maandag ook weer eentje maken, dus lees even mee.
Denk toch persoonlijk dat ik 2 x een 20 bij 20 bak en deze doorsnijd en stapel.
Dan krijg je torens van 10 bij 10 bij ong 15 cm hoog. Moet toch te doen zijn of niet??
Of toch een hotelcake of oma`s cake.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

5

Ik heb de hotelcakes gebruikt. Voor elke toren een halve. Die halve torens heb ik wel een 3x in de breedte doorgesneden en gevuld met aarbeienbavrois. Afgesmeerd met botercreme met aardbeiensaroma en bekleed.
Zo smaakte de cake toch nog wel lekker vond ik.

6

Tom Poes schreef:

Ik heb bij mijn kasteel gewoon keukenrolbinnenkant gebruikt: veel makkelijk, veel minder omvalgevaar en veel sneller!
En dat er dus gewoon bij verteld, ze hadden toch taart genoeg :Y!
Ik weet het: we zijn erg van de alles moet eetbaar zijn, maar soms.... dient gemak de mens!

Ik ook, ik heb fondant met tylose laten drogen om keukenrollen, ging perfect. Werkt natuurlijk niet bij vierkante torens :S

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

Bakmams schreef:

Ik heb vorig jaar de aardbeiencakerollen gebruikt, maar de klant vond deze toch een stuk minder lekker dan de taart zelf. Dus daar zou ik dan niet weer voor gaan. Moet er voor maandag ook weer eentje maken, dus lees even mee.
Denk toch persoonlijk dat ik 2 x een 20 bij 20 bak en deze doorsnijd en stapel.
Dan krijg je torens van 10 bij 10 bij ong 15 cm hoog. Moet toch te doen zijn of niet??
Of toch een hotelcake of oma`s cake.

Wel een goed plan zeg, om aardbeiencakerollen te gebruiken, voor de kinderenis dat misschien toch goed genoeg. Ik ga volgende week 1 samen met een vriendin maken voor haar dochter, ik zal eens overleggen of ze het een goed plan vindt om cakerollen te gebruiken.
Groetjes Anne

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

8

petrabennes schreef:

Ik heb de hotelcakes gebruikt. Voor elke toren een halve. Die halve torens heb ik wel een 3x in de breedte doorgesneden en gevuld met aarbeienbavrois. Afgesmeerd met botercreme met aardbeiensaroma en bekleed.

Ik denk dat ik het zo maar ga doen, met een cremmetje en een jemmetje :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

9

lune schreef:
petrabennes schreef:

Ik denk dat ik het zo maar ga doen, met een cremmetje en een jemmetje :lol:

:) Ach zo smeer je wat af he!
Maar zo is de cake nog best wel lekker. Dat zo een cake bijna niets kost en super makkelijk is is natuurlijk mooi meegenomen!

10

ik heb ook la eens de cakerollen gebruikt maar die waren niet mooi rond vond ik.
De laatste keer heb ik ze gemaakt van (resten) biscuit en gestapelt en de tussenlagen gedaan met botercreme voor het vastplakken. Dit kan misschien ook wel met ja,. Ik heb toen wel een sateprikker door de (ronde) torens gedaan voor de stabiliteit. Vierkante toren heb ik nog niet gemaak maar die gaan vast wel op dezelfde manier

11

Voor wanneer mag jij m maken Lune?

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

12

Hoe maak je de hotelcakes dan rond?

13

anne-taarten schreef:

Hoe maak je de hotelcakes dan rond?

Een ronde uitsteker, ik gebruik degene waarmee ik de cupcake-rondjes uitsteek.
De hotelcake doormidden snijden en dan de uitsteker er overheen halen. Krijg je stevige ronde torens (zie foto)
Ik heb de torens overigens niet gevuld, dan staan ze nog steviger. de ontvanger heeft er plakjes van gesneden en daar slagroom op gedaan voor de kindjes die niet zo van gevulde taart houden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4ZXG34KB.jpg

14

Zo zou ik het ook doen (cake en dan uitsteken). Ik heb ook die cakerollen gebruikt, maar die waren helemaal niet stevig genoeg. Het viel bijna uit elkaar. Het was voor mezelf, dus dat was mazzel. Ik heb de rollen/ torens opgesneden voor de kinderen.

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

15

Oke dankjewel voor de tips, dan gaan we dat zo doen. Moet volgende week een kasteel maken.