1

Onderwerp: advies nodig over marsepein en fondant

Ik wil over een tijdje weer een bestelling doen bij de webshop. Ik wil dan marsepein en fondant bestellen om cupcakes mee te gaan versieren. Ik ben nog aan het oefenen, dus ik heb niet perse veel nodig, maar vaak is het in grotere hoeveelheden wel goedkoper e. n hoef je niet steeds opnieuw de verzendkosten te betalenIk zag dat ze bijvoorbeeld ook starterspakketten hebben met veel kleuren.
Hoe lang blijft marsepein en fondant houdbaar? Dan weet ik of het nut heeft om zo'n groot pakket te kopen. Wat raden jullie aan?

Cupcake gekte!
kupkeekhyve.hyves.nl

2

Re: advies nodig over marsepein en fondant

Volgens mij een maand of 9. Dat geldt meestal wel voor de marshmellowfondant.

Maar je kan altijd even mailen naar de shop met dit soort vragen. Je krijgt heel snel antwoord. Zij weten ook precies wat de houdbaarheidsdatum is als je nu besteld.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

marsepijn inderdaad ongeveer 9 maanden, ze hebben in de shop ook een starters set krijg je verschillende kleuren marsepijn.
ik heb die ook en met 1 pakje kun je best veel doen hoor.

Veel Bakplezier Diana.

4

Zorg er dan wel voor dat je de marsepein/fondant goed afdekt als je het gebruikt hebt en over hebt. Anders wordt het heel snel hard en heb je er niks meer aan!

Maar inderdaad ongeopend is het zo'n 8

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

5

Je kunt ook blanke marsepein of ongekleurde fonfant bestellen en zelf kleuren... Kun je precies de kleuren maken die je zelf wilt en de kleurstoffen zijn lang houdbaar. En wat vind je zelf lekker smaken of is het voor een ander? Dan kun je daar misschien iets meer van bestellen... En als je versieringen maakt voor cupcakes kun je misschien ook wat tylose bestellen dat is een poeder wat fondant en marsepein verstevigt, handig bij versieringen maken!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"