1 Laatst bewerkt door willeke k (06-08-2009 13:46)

Onderwerp: wanneer koekjes in trommel doen?

Ik krijg onderhand het slappe koekjessyndroom! Wat ik ook probeer, m'n koekjes mislukken altijd! Nu al een par weken aan het oefenen met verschillende recepten:

Recept Mascha: koekjes lopen uit en worden slap, na het afkoelen gelijk in de trommel
Recept PP: (bleh) ook slap, eerst nachtje op het aanrecht laten overnachten en toen in koektrommel.
zandkoekjes: lopen ook uit en worden te plat om lollies van te maken.

Wie weet wat ik fout doe? Ik volg echt precies de recepten! Wel zijn de koekjes nog erg licht. Kan het aan de temperatuur van m'n oven liggen? Zou ik 'm dan warmer moeten zetten, of kouder en dan wat langer bakken? De koekjes zijn wel gewoon gaar.

Al met al: Ik wil z

2

Re: wanneer koekjes in trommel doen?

mischien iets langer in de oven laten denk ik. of de oven wat hoger zetten denk ik.

3

Ik gebruik altijd het recept van de koekjesfee en bij mij lopen de koekjes helemaal niet uit. Je moet GEEN zelfrijzend bakmeel of bakpoeder gebruiken bij de bereiding van het deeg, want dan gaan de koekjes juist uitlopen.

De temperatuur van de oven op 180 graden en dan ongeveer 15 minuten totdat de randjes beginnen te verkleuren.l

Als ik jou was, zou ik de koekjesfee even mailen met je probleem, misschien dat zij raad voor je weet.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

4 Laatst bewerkt door inge h (04-09-2009 20:49)

ik gebruik sinds een paar dagen het recept uit '500 koekjes' voor de uitsteek-letters
werkt als een speer moet ik zeggen

misschien een losse oventhermometertje kopen en eens kijken wat dat oplevert
bij mij blijkt 175 volgens de knop 180 volgens de losse thermometer te zijn
gekocht bij de hema bijna 4 euro

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

5

inge h schreef:

ik gebruik sinds een paar dagen het recept uit '500 koekjes' voor de uitsteek-letters
werkt als een speer moet ik zeggen

misschien een losse oventhermometertje kopen en eens kijken wat dat oplevert
bij mij blijkt 175 volgens de knop 180 volgens de losse thermometer te zijn
gekocht bij de hema bijna 4 euro

en hoe smaken ze? Wil je het recept misschien plaatsen?

6 Laatst bewerkt door jessicao (05-09-2009 07:30)

Hier ook altijd de koekjes met het recept van de koekjesfee. Werkt perfect. Goed laten afkoelen op een rooster en daarna in een trommel/op een blad afgedekt.

Heb je dit ook al door gelezen?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=4721

Jessica

7

das een hele goeie! Ik ga 'm effe op m'n gemak doorlezen. Ik vind het PP recept ook goed werken, maar ik vind ze helemaal niet lekker......

8

willeke k schreef:

Dit zijn de trommels waar ik ze in gebruik:

http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cg … p;d=314827

Dat soort blikken sluit sowieso niet goed af. Worden mijn koekjes ook al snel slap in. Beter in een luchtdichte doos.

If life gives you lemons, make lemoncurd.