1

Onderwerp: Normaal lactose vrij bakken, nu niet, vraagje...

Hallo!
Ik bak altijd lactose vrije taarten en gebruik daarvoor olie. Nu moet ik voor iemand een marmer cake maken met boter. Maar mijn over de heerlijke marmer recept is met olie....
Voor jullie misschien een rare vraag maar voor mij, ikke weet het echt niet:

In het recept staat 1/2 glas olie, (dat is ongeveer 125 ml dacht ik) kan ik daar dan gewoon in plaats van 125 gram boter in doen????
Het recept is namelijk zo goed dat ik niet een andere recept wil gaan uitproberen wat ik nog niet ken.

Wie kan mij HEEL graag helpen????

ALvast bedankt en groetjes!

2

Re: Normaal lactose vrij bakken, nu niet, vraagje...

Hi,

Als je normaal in het recept olie gebruikt, zou ik nu met gesmolten boter werken en dan dezelfde hoeveelheid gesmolten boter nemen als dat je olie zou gebruiken.
Voor muffins bijvoorbeeld kun je 90 ml olie gebruiken of 85 gram gesmolten boter.
Even een beetje uitproberen en kijken of je beslag eruit ziet en voelt als normaal.

Groetjes,

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

3

Als het recept heerlijk is met olie, waarom zou je dan boter gebruiken? Als je zeker weet dat het met olie lukt en het is lekker.... er hoeft niet per s

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Glamour schreef:

Als het recept heerlijk is met olie, waarom zou je dan boter gebruiken? Als je zeker weet dat het met olie lukt en het is lekker.... er hoeft niet per s

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Sorry dat ik nu pas reageer. Heel erg bedankt voor de reacties! Ik ben het ook met jullie eens, als een recept lekker is niet aan veranderen. Maar de klant is (bijna) koning en die vroeg echt specifiek om een koek met boter. het hoe en waarom is even te veel om zo uit te leggen maar vandaar dat ik toch ga proberen de olie te vervangen met boter. kijken of het wat wordt. en als niet, tsja, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd!
Nogmaals dank!

6

Misschien dan een gewoon cakerecept gebruiken ipv die je anders gebruikt? Een beproefd recept geeft meer kans van slagen dan je eigen recept aanpassen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Nou daar ben ik weer... heb vandaag het recept van mijn marmer koek in tweeen gesplitst. eentje met olie en eentje met gesmolten boter. Ging perfect! de helft met boter was iets natter dus daar doe ik de volgende keer wat minder van dan in het recept staat. en je proeft wel verschil maar gelukkig zijn ze allbei heerlijk!
weet ik (en jullie ;) dat ook weer!
Bedankt voor de hulp!
groetjes

Berichten [ 7 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Normaal lactose vrij bakken, nu niet, vraagje...