1

Onderwerp: Handafdruk met stapelen

Nou stapel ik wel vaker, maar de laatste tijd (komt misschien door het warme weer) heb ik wat last ze goed op elkaar te krijgen.
Normaal pakte ik (heel voorzichtig) met twee handen langs de zijkant, de taart op, en kon hem op de goede plek neerzetten.
Nu zweten de taarten wat meer, dus met twee handen lijkt me geen goed plan.
Ik heb dus zo'n Wilton taartschep-ding gekocht. Daar krijg ik de taart prima op, maar niet af zonder hem aan te raken. Plus dat ie niet op de goede plek terecht komt, zodat ik hem alsnog met de hand moet verplaatsen= handafdruk :grrr

Wie heeft de tip?

Groetjes, Marjolein
Wil je mijn taartjes bekijken? Klik dan hier!

2

Re: Handafdruk met stapelen

En als je de taart met een smoother tegenhoudt? Of wat folie op je hand of je hand in een boterhamzakje?

Weet niet of het werkt, ik heb er geen ervaring mee, maar dit schoot me zo te binnen.

3

Ik zet de taart op een dun snijplankje en schuif hem dan heel voorzichtig op de juiste plek. Met de handen de zijkanten vastplakken doe ik dus al nooit, het lijkt me dat je dan deuken in je taart maakt?

4

Niet je taartschep eronderuit willen schuiven, maar draaien, dan blijft het minder plakken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Nou, ik ga het van de week weer proberen, dus misschien dat het met jullie tips lukt?
Bedankt!

Groetjes, Marjolein

Taart niet helemaal op de schep doen, de rest heel lichtjes ondersteunen met de andere hand, en dan kun je de taart makkelijk en precies op z'n plek krijgen. Dit alles dan wel in

'I love it when a cake comes together'

7

Teken van te voren ook met een tooltje de omtrek van de plaats waar de taart moet komen, dat scheelt met mikken! :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8

Doe ik iets raars?
ik maak de taart terwijl hij al op een taartkarton staat (met gat erin).
ik kan hem dan met 2 vreemde dingen oppakken die ik mijn besteksset zaten (volgens mij vis messen ofzo :think:). Van de voren afgetekend waar het karton
terecht moet komen. en dan langzaam laten zakken.

Nou moet ik wel zeggen dat ik laatst ook een smoother even wilde gebruiken omdat de taart niet wilde zakken. Het was erg warm, wel royaal poedersuiker erop gedaan...maar mn smoother zat toch mooi vast aan de taart :O.

9

enne............ een schietgebedje opzeggen voordat je begint wil misschien ook nog wel helpen.

10

Nou, het is gelukt hoor! Kan ook zijn dat het minder warm was :D
Eerst maar met 4 puntjes afgetekend waar ie moest komen (bedankt Kadohke en Serenataart!), dan met een taartschep (gewone, niet de grote Wilton....miskoop?) en een paletmesje de taart opgetild en voorzichtig gedropt.
Met draaiende beweging (bedankt Pooh!) de scheppen eronder uit, en voila!
Helemaal gelukkig :Y

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Groetjes, Marjolein