1

Onderwerp: goedkope doosjes en welke hoogte?

Hoi allemaal,

zoetjesaan bak ik ook weleens op verzoek. nu pak ik de taart meestal in in folie, maar ik wil eigenlijk een taartdoos erbij gaan leveren... Ook handiger voor het vervoert. maar nu maak ik soms best hele hoge kapsels... Met vulling denk ik dat ze misschien wel hoger zijn dan 10 cm. Hoe doen jullie dat? Geen

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

Re: goedkope doosjes en welke hoogte?

hOi,

Als je de kartonnen taartdoos in het midden aan beide kanten inknipt met een schaar, kun je de taartdoos wat hoger maken. Ik gebruik daarnaast ook wel eens wasknijpers, zodat de bovenste taartdoos ook hoger wordt (deze laat je dan in het knijpergat vallen). Maar er zijn vast mensen met andere tips.

3

Er zijn ook dozen met flapjes in de deksel die je kunt indrukken. Dan wordt de doos ook hoger.

Groetjes, Elly

4 Laatst bewerkt door Miss Pebble (05-09-2009 22:02)

Ik zet taarten op een plaatje mdf dat is ingepakt met een mooi papiertje en daaroverheen inpak-/bloemenfolie.
Als de klant de taart komt halen gaat er om het geheel nog een keer folie, met een strikje erom en mijn kaartje eraan. Echt een kadootje!!

En als het wel in een doos gaat, kun je in de hoeken een stukje karton dat langer is dan je taart vastzetten met nietjes. Deksel erop en folie er omheen.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

Als ze echt te hoog zijn voor de doos, ook al gebruik je zo'n inkeping (ik weet het niet beter uit te leggen, maar er zitten van die halve rondjes uit om de deksel te verhogen), dan doe ik het alleen in de onderkant van een doos, en doe ik er plasticfolie overheen.
Ik vind dat (persoonlijk) professioneler dan zo'n ingepakte taart, bovendien ben ik dan bang dat het folie iets op de taart beschadigd.

Mijn website: Presentaart

6 Laatst bewerkt door smarianne (06-09-2009 08:39)

Het lukt mij ook niet goed hoor, om de taart in te pakken met folie. Je zit vaak met veel te veel folie waar je geen kant mee op kan en heeft dan de neiging naar binnen te drukken met als gevolg beschadigingen op je taart of cc's.
Ik koop dozen bij de hema, en de prijzen verschillen maar net wie er achter de balie van de bakkerij staat, 0,35 0,30 en laast had ik ze voor 0,25 :)

7

Er zijn natuurlijk ook dozen die 15 cm hoog zijn. Natuurlijk zijn die wel wat duurder en ik gebruik ze alleen voor echt bijzondere taarten.
Ik koop ze hier in Purmerend.

8

petrabennes schreef:

Er zijn natuurlijk ook dozen die 15 cm hoog zijn. Natuurlijk zijn die wel wat duurder en ik gebruik ze alleen voor echt bijzondere taarten.
Ik koop ze hier in Purmerend.

Waar koop je die dan? Bij een bakkerij ofzo?

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

9

bij piece of cake vermoed ik.
daar haal ik ook mijn 'hoge' dozen.