1 Laatst bewerkt door inge h (05-09-2009 10:49)

Onderwerp: first impressions molds pearls-royal icing,wie heeft het geprobeerd?

ik heb mijn laatste verjaardagscentjes net lekker gespendeerd aan een pearl mold, de kleintje 3, 4 en 5
en daar staat ook 'royal icing' tussen om mee te gebruiken dus ik ben wel benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft.
ik heb gezocht maar niets gevonden, dusse iemand?????

alvast bedankt voor een antwoord

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

2

Re: first impressions molds pearls-royal icing,wie heeft het geprobeerd?

Je bedoelt die perfect pearls mould? (die blauwe van silliconen?) Ik zou hem niet durven gebruiken met royal icing hoor, dat breekt als een malle. Denk

3

Ik heb 'm laatst ook gekocht, en fondant gebruikt. Ik ben er zo ontzettend blij mee, werkt echt super! Met r i lijkt het mij inderdaad te gaan breken.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

4 Laatst bewerkt door inge h (05-09-2009 16:29)

ja die blauwe :D
ik heb het gewoon geprobeert en heb nu een lading van 1,2 of 3 pareltjes aan elkaar (kleinste 2 gebruikt) :D
zal een foto ervan maken en even laten zien, komt er zo aan
voila
http://lh6.ggpht.com/_gbq8GZAwuLc/SqKCtS22nnI/AAAAAAAACb8/Tn_PaNYUQTk/s400/001.JPG
maar niemand anders heeft het eens geprobeerd en betere resultaten gehad???
misschien ben ik te ongeduldig geweest met eruithalen en heeft het niet lang genoeg gedroogd ;)

~enthousiast hobbyist ~

5

Ik zou er nooit opkomen - had het ook niet gezien dat het zou kunnen - maar waarom zou je het willen? Fondant is toch veel makkelijker?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6 Laatst bewerkt door inge h (05-09-2009 18:53)

grinnik omdat ik icing over heb van mijn koekjes en even geen zin om mmf te maken :D
maar ik las op cake central ergen het commentaar van arabic gum of tylose(met icing), dus daar ben ik nu mee bezig
alleen de eerste proef was ik iets te royaal met het spul dus ik had binnen no time klei ipv icing
maar het proefje ziet er wel redelijk uit

ik denk dat ik first impressions maar eens ga mailen op d'r help mail, kijken wat die adviseren ;)

~enthousiast hobbyist ~

7

je had gelijk ardrienne, hier het antwoord van First Impressions Molds, oftewel 'da kannie'
het smaakte trouwens voor geen meter met de tylose, veel te klein dus er zat al snel te veel in
wel netjes dat ik antwoord van ze heb gehad
==
Dear Inge,

Thank you for your email. The pearl mold was not really designed to be used with royal icing due to the fact that the pearls will break very easily. They work beautifully with sugarpaste of any kind: Fondant, gumpaste, pastillage. Let us know if you have any other questions. Thanks.

Regards,

Teri Zaite
First Impressions Molds

~enthousiast hobbyist ~