1

Onderwerp: Cupcakes rijzen de pan uit? Recept hier van Forum

Ik wilde de milky way cupcakes proberen van Marlies, ze gaf een link in een ander topic met daarop een recept van Nigella Lawson en vervolgens hoe zij de milky way`s smelt. Nou ik heb het al 2x geprobeert maar iedere keer rijzen ze helemaal boven de vorm uit. Ik draai wel de temp. op van 150 naar 175 naar 200....zou dat het kunnen zijn, voor de rest doe ik het precies zoals zij omschrijft.

Iemand tips of een idee wat ik fout doe? Ik wil het zo graag eens proberen ( met een succes als resultaat natuurlijk ;) )

Groetjes Rachelle

Een koekje van eigen deeg smaakt thuis zoals het overal smaakt

2

Re: Cupcakes rijzen de pan uit? Recept hier van Forum

Misschien iets minder erin doen?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Minder in de cups doen. In een muffinpan bakken en dan na het bakken een zware snijplank o.i.d. erop leggen. Dan krijg je platte cc's. Ik vul ze meestal maar voor de helft.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

hmmmm weet niet of dat het probleem is, normaal meng ik voor 12 cc dezelfde hoeveelheid en dan gaat het gewoon goed. Kan het liggen aan dat er iets in de milkyway zit waardoor het verder nog meer gaat rijzen?

5

kan het ook aan de boter liggen? ik gebruik nu roomboter van de zaansehoeven van de AH, en normaal ongezoute roomboter van AH Huismerk? Zou dat het verschil kunnen zijn?