1

Onderwerp: ik zoek, ik zoek...

een recept! En wel van t volgende:

Normaal gesproken maar ik al mijn biscuits van de funcake mix! Heerlijk, lukt altijd, nooit problemen mee.... maarrr ..... Ik wil een topsy turvy maken en liever niet van cake! Ik vind moussevullingen nl niet goed gaan met cake. Cake is te zwaar en duwt de mousse eruit, cremevullingen zijn geen optie. Weet ook wel dat een topsy turvy met biscuit kan, maar ik vind dat dus net te zacht om goed te kunnen snijden!

Wie weet een goed recept voor een kapsel wat qua stevigheid tussen een cake en een biscuit inzit???

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

2

Re: ik zoek, ik zoek...

de madeira cake? Die vind ik toch wel erg lekker :Y  ik ga er volgende week weer een maken!

3

Nathalie schreef:

de madeira cake? Die vind ik toch wel erg lekker :Y  ik ga er volgende week weer een maken!

Die vind ik ook lekker....maarrrr vind ik dus te stevig! Zoek echt wat luchtigers!
Misschien biscuitmix met wat boter toegevoegd????

4

Mijn recept voor gewone cake is eigenlijk ook best wel luchtig
300gr zelfrijzende bloem
300gr boter
300gr basterd suiker (half bruin half wit)
2 zakjes vanille suiker
6 eieren

Boter, eieren, suikers goed mengen en dan pas de gezeefde bloem erbij doen. nog even kort mixen zodat alles goed gemengd is en dan in de oven 160 graden voor een uur (vorm tulband vorm 28 cm dus die lage  ;)) Erg lekker ook als cupcakeje :Y

5

Zelfde recept als nigella! (alleen geen melk) :D
Is misschien ook een optie...is ook vrij luchtig.... hmmmmm

6

Iemand nog andere ideeetjes???

7

Ik ben hier ook benieuwd naar.. moet zelf binnenkort ook een topsy turvy maken en ik wil eigenlijk geen biscuit gebruiken.Maar cake is weer zo massief en duid niet echt op 'taart' ..dus ik hoop dat iemand een goed recept heeft!

8

Wat is eigelijk zo bijzonder aan deze cake ?? als ik de recept zo lees ....dan zie ik geen smaakjes /of vulling ...:o

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

9

Heb je al moscovisch deeg geprobeerd? Is als biscuit maar wel met wat boter...

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

Marian57 schreef:

Wat is eigelijk zo bijzonder aan deze cake ?? als ik de recept zo lees ....dan zie ik geen smaakjes /of vulling ...:o

't Is net als met kapsel/biscuit: je moet er zelf het smaakje aan geven door je vulling en/of siroop! :) maar met cake kun je ook heel goed smaakjes toevoegen aan het beslag: sinaasappel, citroen, kaneel, chocola, rozijntjes geweld in een drankje... Alles kan! :Y

Groetjes, Adrienne

11

Oh dus gewoon in feite een cake :o waar ik al zoveel van maak ,of is het voor taart...dat die je dan gewoon door kunt snijden en vullen ???

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

12

Marian57 schreef:

Oh dus gewoon in feite een cake :o waar ik al zoveel van maak ,of is het voor taart...dat die je dan gewoon door kunt snijden en vullen ???

:Y Dat doen ze in Engeland bij wijze van taart: daar gebruiken ze zelden biscuit, terwijl wij Nederlanders dat juist weer lekkerder vinden :)

Groetjes, Adrienne

13

Adrienne schreef:
Marian57 schreef:

't Is net als met kapsel/biscuit: je moet er zelf het smaakje aan geven door je vulling en/of siroop! :) maar met cake kun je ook heel goed smaakjes toevoegen aan het beslag: sinaasappel, citroen, kaneel, chocola, rozijntjes geweld in een drankje... Alles kan! :Y

Mag ik dan vragen hoe je de smaken erin verwerkt en de hoeveelheid of is het gewoon gokken met de smaak toevoegen?

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

14

de cream cake recept van mij zit wel tussen cake en biscuit.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=46118

mssn eentje probeeren

15

[quote=Denisj

Groetjes, Adrienne

16

Adrienne schreef:

[quote=Denisj

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

Berichten [ 16 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » ik zoek, ik zoek...