1 Laatst bewerkt door Binkie1428 (03-09-2009 15:24)

Onderwerp: Stel.......

Ik wil een cake bakken van een standaard recept maar die wil ik aanpassen aan mijn eigen smaak....... hoe pak ik dat aan.

Bv: ik wil zure room door de cake doen wat verminder ik dan in het standaard recept, minder boter, minder vocht???
Of bv fruit toevoegen ga zo maar door.....

Hoop dat jullie mij kunnen helpen..... want ik vind het bakken steeds leuker worden en niet alleen maar het decoreren van taarten en wil graag meer mijn eigen smaak aan taarten geven.

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

2

Re: Stel.......

Ik experimenteer meestal gewoon :D

Aan een zelfgemaakte cake nooit zoveel mislukken, gewoon je verstand gebruiken.

En alle cakes die niet helemaal perfect uit de oven komen , zijn vaak wel nog geschikt om op te snoepen  :9

In mei leggen alle vogels een ei
En in Maart.... Bak ik daarvan een Taart !!!

3

Hmm, ik weet niet hoe ik dat zou doen. Waarschijnlijk vocht vervangen door vocht (water door citroensap o.i.d.) en een deel boter vervangen door zure room...

Maar ik zou toch kiezen voor het experimenteren met vullingen en niet met het kapsel

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

4

zure room gewoon toevoegen of ipv de melk als je die er anders in zou doen. Fruit ook gewoon toevoegen en dan een beetje extra bakpoeder erbij. Werkt bij mij altijd perfekt!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik wil dit graag weten omdat ik niet alleen maar  kapsels bak, maar meer de cakes, taarten en pie kant op ga.
En daar kan je zoveel mee doen dat vind ik heel leuk vandaar mijn vraag.

6

Mirjam5 schreef:

zure room gewoon toevoegen of ipv de melk als je die er anders in zou doen. Fruit ook gewoon toevoegen en dan een beetje extra bakpoeder erbij. Werkt bij mij altijd perfekt!!

Hoi Hoi,

Bedankt voor je reactie mag ik vragen wat doet de extra bakpoeder in het beslag.