1

Onderwerp: Mislukte bruidstaart, althans poging daartoe

Hallo allemaal',
Eigenlijk schaam ik me kapot, maar wou hem toch delen met jullie. Gisteren kapsels gemakt, vandaag bekleed en versierd. Hij is gevuld met bastogneslagroom en aardbeienjam en bekleed met ballina fondant, wat een rotfondant zeg! Heb net een 5 kilo emmer gekocht en ga die bij verkopen zetten. Maar goed, het mislukte totaal, de strik was mijn eerste keer en dat is ook te merken :S Verder ging het werken met icing voor geen meter dus heb gespoten met botercreme en dat was weer te zacht, de roosjes daar wist ik me ook geen raad mee, dus heb maar wat gedaan. Maar goed, eens moet de eerste keer zijn, ik ga vrolijk door, en ik maak de volgende keer wel een stapel van 2 en niet meer 3...
Hier is ie
Tips en adviezen van harte welkom!
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IUUT4RM8.jpg

Groetjes,
Josien

Re: Mislukte bruidstaart, althans poging daartoe

Je hebt van die dagen.....was het een opdracht dan?

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

3 Laatst bewerkt door liefbloempje (02-09-2009 22:59)

Nee joh, dat zou ik nooit doen hoor, nee het was gewoon voor het uitproberen. Wou kijken of ik het ook een beetje kon, maar kennelijk nog niet :)

Groetjes,
Josien

4

Behalve het spuitwerk met de botercreme, vind ik het een leuk taartje hoor! Leuk dat de roosjes niet allemaal dezelfde kleur hebben, dat breekt een beetje. Misschien dat je ze de volgende keer met een prikkertje een beetje kunt openwerken?

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

5

wat jammer dat het niet gelukt is..en geef de moed niet op...
Proberen en oefenen is de kunst..je leert er van..
en ik werk regelmatig met de ballina en vindt hem fijn werken hoor...mischien wat langer kneden..... even in de magnetron voor een paar seconden en dan is het wat beter handeerbaar..
succes met je volgende

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

6

Dat lijkt me nou zo leuk aan deze hobby ( ik kijk alleen nog maar ) als iets mislukt, Heb je in ieder geval weer wat geleerd, en iets lekkers bij de koffie ;-)

Marijke

7

Nou al met al best een leuke taart hoor.
Heb je wel stokjes in de onderste 2 lagen met daar op weer een kartonnetje?
En als je volgende keer iets gaat spuiten een kleinere tip gebruiken gaat veel beter.
En de roosjes zijn mooi hoor als je ze volgende keer iets meer schuin in de rand legt steken ze mooi naar buiten!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

8

Komt goed! Ik oefen t spuiten altijd eerst op een stuk bakpapier en dan pas op de taart. Jammer van de bakels....is echt verreweg de beste fondant om mee te werken (en ik heb al heel wat merken geprobeerd). Geloof dat de meeste dames hier Bakels gebruiken. Misschien kun je zeggen wat je er vervelend aan vond, kan ik je misschien een tip geven...zonde als je de emmer moet verkopen!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

9 Laatst bewerkt door Delicious! (03-09-2009 08:54)

Ook mijn eerste stapeltaart was geen succes , de verhoudingen waren totaal verkeerd. Ik had hem niet op de site gezet maar omdat jij het durft laat ik mijn mislukte stapel ook maar even zien :rolleyes:   p.s. de smaak was heerlijk met verse aardbeien enslagroom vulling en mijn zoon vond hem gelukkig wel leuk ;-)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3PSJUWSZ.jpg

De enige verslaving met een zoete (bij)smaak!
Karin

10

Nou, da's toch niks om je voor te schamen! Da's een leermoment! Ik vind het zowiezo knap dat je er aan hebt durven beginnen! Je komt al een heel eind. Misschien was het handiger om wat vormpjes uit te steken en die op de zijkanten te plakken....?

Ik ken mijn beperkingen en weet dat ik zover nog lang niet ben, dus petje af!

11

Dank jullie wel voor de lieve reacties, ik ga gewoon lekker dooroefenen, en ooit, ooit gaat die bruidstaart wel lukken, dat weet ik zeker! :)

Groetjes,
Josien

dat gaat je zeker lukken. ik vind je top helemaal niet slecht hoor en mooie rozen! gewoon dooroefenen!

13

Balen zeg! Maar inderdaad het is een leermoment en je weet nu wat er allemaal fout is gegaan en wat er anders moet! De volgende keer gaat het al veel beter, dat zul je merken!

Gewoon blijven oefenen. Je wordt echt vanzelf beter, en het wordt makkelijker! Geef de moed niet op. Spuiten met botercreme over de fondant lijkt me niet zo'n goed idee. wordt volgens mij nooit mooi. Toch maar meer oefenen met icing. Kan je bijvoorbeeld ook doen op een dummie of een bakblik. Kijk ook op youtube naar filmpjes uit engeland en amerika over spuiten met icing. Goed kijken, proberen na te doen en als het mis gaat, gewoon nog een keer proberen, maar dan je hand bijvoorbeeld net iets anders houden, of de icing dunner of dikker maken. Dunner maken met citroensap, niet met water. Dikker maken met meer suikerbakkerspoeder.

15

Bedankt allemaal voor de lieve reacties,Ik had inderdaad al bedacht om voortaan zelf royal icing te maken, is een simpel klusje en spuit denk ik wat fijner.
heel erg bedankt voor de lieve rweacties iig

Groetjes,
Josien