1 Laatst bewerkt door Wejama (02-09-2009 19:42)

Onderwerp: Boedha taart

Pff, wat een geklungel! Het is niet echt aan de taart te zien, maar ik heb wat ge#$@<kt, voordat de taart was bekleed. De fondant bleef maar plakken aan mijn handen.  Alles wat fout kon gaan, ging ook fout.
Gelukkig is alles toch nog redelijk goed gekomen. De boedha is massief van marsepein. Valt qua zwaarte erg mee, en staat erg leuk.

Tips om goed met fondant om te gaan zijn van harte welkom. Laatst had iemand op het forum over het vullen van een mal met manna (snoepjes). Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Kan iemand mij dit uitleggen?

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JKAV7LWB.jpg

2

Re: Boedha taart

Ziet er toch leuk uit! Mooie combi paars met goud!

Ik zie wel wat je bedoelt. De bovenkant is mooi strak, maar de zijkanten iets minder en je goud heeft wat afgegeven.

3

De kleurencombi is inderdaad erg mooi. En de boedha is goed gelukt!

4

ondanks je tegenslagen vind ik hem mooi hoor.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

Mooie kleurencombi en gave boedha!!
Mischien als tip de zijkanten wat strakker/dikker afsmeren, lijkt nu of je de lagen ziet...

6

Klopt joye, dat is dus wat ik ook bedoelde. De fondant wilde niet wat ik wilde en het leek wel of hij ondanks dat ik hem dik genoeg had toch naar beneden zakte. De klant wilde niet afgesmeerd met botercreme maar met abrikozenjam.'

Brrrrrrrrrrrrr

mooi dat paars en goud. ik houd niet zo van dit soort taarten maar vind hem goed gelukt hoor!