1

Onderwerp: Eerste stapel/bruidstaart/loopy bow

Heel veel leermomenten bij het maken van deze taart. Ik ben ook niet helemaal tevreden. Ik had voor de rand geen uitstekers en ook geen kleipistool om de zilveren sliertjes langs de rand te maken. Loopy bow heb ik enorm op zitten werken. Eerste poging met fondant, de lussen brokkelden onder mijn handen. Tweede keer fondant met tylose, deed het fondant heel raar (schilferig). Misschien teveel tylose gebruikt, mijn keukenweegschaal is niet nauwkeurig genoeg. Toen marsepein geprobeerd, maar wilde niet uitharden ook niet in de oven. (Eerste keer in de oven was ik ook nog zo slim om de magnetronfunctie erbij aan te zetten, in mijn verstrooidheid, had ik plasjes marsepein). Iemand nog tips voor de fondant? Ik heb rolfondant gebruikt, misschien moet ik een andere hebben? Anders word het toch eens tijd voor een workshop.

http://www.rutger.nl/taart/taart-6.jpg

Ter gelegenheid van het 10 jarig samenzijn van aanstaande en ik. Vulling: chocolade ganache en bebogeen.

2

Re: Eerste stapel/bruidstaart/loopy bow

Voor een eerste stapeltaart ziet hij er heel goed uit hoor,en alioende leert men.
Toch de volgende keer een dag eerder de lussen maken,kan dat alvast goed uitharden(mp kan trouwens niet in de oven uitharden alleen fondant met tylose),hoeft dan helemaal niet in de oven en op de dag zelf inelkaar zetten.
De kleur lila is wel heel mooi,en het relief is ook mooi in de mp gerold.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl