1

Onderwerp: Hoe lang is een taart eigenlijk houdbaar?

Hallo,
Ik ben een beginner in taarten maken, heb er inmiddels 4 gemaakt en vind het zoooooo leuk! Moet aanstaande vrijdag een taart voor mijn broer klaar hebben (is jarig). Hoeveel dagen van te voren beginnen jullie met een taart? En hoeveel dagen houden jullie aan dat een taart houdbaar is? Ik maak mijn taarten vaak op basis van bc-mix, bosvruchtenmousse, botercreme en bekleed met fondant of marsepein.

Niet dat ik van plan ben een taart d

2

Re: Hoe lang is een taart eigenlijk houdbaar?

Een kapsel is koel en donker (niet in de koelkast) zeker een dag of 4 goed te houden. Ik begin meestal 1 of 2 dagen van te voren.

Zo kan je rustig en ongestressed werken :) Succes!

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

3 Laatst bewerkt door aafje87 (02-09-2009 16:18)

Ik vind dat altijd erg lastig, je kapsel is best lang goed maar die vulling daar zit het hem nog wel eens in.
Vulling op suikerbasis(jam, gelei etc) is lang goed te houden.
Met zuivel vullingen vind ik het nog al snel spannend worden. Boter gaat wel maar mon-chou/slagroom/mascapone wil nog wel eens snel bederven.
Overigens gaan taarten bij mij altijd de koelkast in(ongeacht de vulling). Dan zijn ze zo'n 2 tot hooguit 3 dagten houdbaar(daarna durf ik het in ieder geval niet meer aan)
Let ook op met vers zacht fruit(aardbeien, frambozen etc) ook die kunnen ineens heel snel gaan.

Avalon's magical cakes

4

Ik bak mijn kapsel de avond voordat ik ga vullen en afsmeren. Meestal twee dagen voordat de taart opgehaald wordt. Ik raad altijd aan om taart in de koelkast te bewaren en geef mensen het advies om een taart maximaal 48 uur te bewaren vanaf het moment van ophalen. Dus twee dagen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Een bakker hier in de buurt beweert dat taart na het aansnijden -mits goed verpakt- nog drie dagen lekker en goed is. Als er geen slagroom in zit zelfs langer, tot wel een week!!

Maar mijn taarten halen dat nooit!! ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

6

Ik heb wel eens een taart gemaakt met banketbakkersroom en *verse frambozen
Hij heeft 1,5 dag in de koelkast gestaan en 3 dagen buiten de koelkast.

Het ging fantastisch, maar op de laatste dag, toen het allerlaatste puntje werd opgegeten, waren de frambozen gaan schiften en er zat een hevige alcohol-smaak aan!

Dus met vers fruit zal ik oppassen!

*ze waren niet echt vers, ze kwamen uit een grote zak met fruit uit de vriezer, maar als je ze ontdooit, zijn ze net alsof ze vers zijn.

In mei leggen alle vogels een ei
En in Maart.... Bak ik daarvan een Taart !!!