1

Onderwerp: houdbaarheid cupcakes, botercreme en icing

Op het forum vind ik verschillende antwoorden en in het boekje '500 cakejes' dat ik heb staat weer iets heel anders.

Wie weet uit ervaring hoe het zit?

Hoe lang zijn cupcakes houdbaar?
En cupcake met botercreme?
En met royal icing?

En in de koelkast of een trommel?

Alvast bedankt!

Cupcake gekte!
kupkeekhyve.hyves.nl

2

Re: houdbaarheid cupcakes, botercreme en icing

Ik zou zeggen een paar dagen in een trommel (niet in de koelkast, daar worden de cupcakes droog van). Ik ben ook benieuwd naar de andere antwoorden.

Groetjes, Elly

3

In dat boekje staat dus dat je ze maximaal 2 of 3 dagen in een trommel kunt bewaren en dat ze met botercreme of icing helemaal niet houdbaar zijn :S Dat lijkt me n iet toch...?

Cupcake gekte!
kupkeekhyve.hyves.nl

4 Laatst bewerkt door Darlene Visser (01-09-2009 18:30)

Ik zou ze ook in en trommel bewaren, en dus niet in de koelkast.
Met botercreme erop zijn ze ook wel een paar dagen houdbaar.Er zit alleen maar boter en poedersuiker doorheen,en dat kan wel een poosje zonder koeling!!Maar ook weer niet al te lang!!
En als je de cupcakes gebakken hebt,kun je ze ook gewoon invriezen totdat je ze nodig hebt,ik doe ze gewoon in een pedaalemmerzak in de vriezer!!

5

Nog meer mensen die hier iets van weten?

Cupcake gekte!
kupkeekhyve.hyves.nl

6

In een trommel zijn ze inderdaad een paar dagen houdbaar. Met botercreme vind ik ze hooguit de volgende dag nog mooi toonbaar en lekker - niet in de koelkast bewaren maar bijv. wel een nachtje koel wegzetten (schuur/garage).
In icing zit vaak eiwit (onverhit) en dat vind ik zelf erg link om langer dan 1 dag te bewaren. Heb het overigens wel eens een dag + nacht in de koelkast bewaard en de volgende dag waren ze zalig en niemand is er ziek van geworden ....
Voor langere bewaartijd/houdbaarheid, gebruik ik nu kant en klare icing (pot).

Jouw taart is goud waard...
dus bak eens voor A Sister's Hope t.b.v. borstkankeronderzoek.

7 Laatst bewerkt door La_Honey (02-09-2009 14:12)

Ik heb icing gemaakt met ei-wit poeder
hoelang is dit houdbaar ?

Life is like a box of chocolate, you never know what you're gonna get!

8

Bedankt voor de reacties! Ik heb via de zoekfunctie ook al zitten spitten naar antwoorden, maar vind heel veel verschillende :)

Dus even een concrete vraag:
Ik wil vandaag cupcakes maken. Vullen met nutella of jam en bovenop een toefje botercreme. Ik wil er hiervan 4 in een doosje doen en morgen op mijn werk in de koelkast zetten, zodat maandag een collega ze eruit kan halen om te eten.
Kan dit???

Cupcake gekte!
kupkeekhyve.hyves.nl

9

Ik denk dat ze dan niet lekker meer zijn. De cakejes worden droog in de koelkast

Groetjes, Elly