26

Re: mmf drama

toen ik het gelijk heb verwerkt niet echt maar de dag erna toen ik ermee ging werken vond ik dat het wel veel brak enz. ik ben er niet zo kapot van om het te gebruiken.

27

Ik mishandel mijn kennie inderdaad ook regelmatig met het kneden van MMF en hij kan het prima aan. Het laatste gedeelte moet je wel met de hand doen, maar dan plakt het al lang niet zo erg meer.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

28 Laatst bewerkt door Séverine (09-08-2009 21:04)

Aangezien op zondag de winkels dicht zijn heb ik olijfolie geprobeert en dat gaat ook prima. Ik mix de voorverwarmde mm met poedersuiker in de bOmann (een af ander duitse mixmachine) Kom en klopper (voor stugger deeg) insmeren met olie. Als de fondant wat stug aanvoelt, haal ik em eruit en kneed nog met de hand door. Doe er dan meestal nog wat poedersuiker bij. Ik denk dat door het kneden met de hand de mmf warmer, dus zachter en makkelijker uit te rollen is. En ja, je hoeft daarna niet meer naar de sportschool.

29

Jolanda80, lees nu net wat verder, heb je de mmf eerst doorgekneed voordat je het ging gebruiken? Een seconde of 10 in de magnetron, even kneden en het spul is weer prettig werkbaar, da's teminste mijn ervaring...

30

ja heb ik ook gedaan heb nu ff de moed op gegeven haha maar ik ga het nog wel een keer proberen.

31

@ Boska

Ik hoop dat je dit leest, aangezien het al twee maanden geleden is dat je dit hebt geschreven:
"Jolanda, in Ridderkerk hebben ze crisco. Ik heb het daar laatst ook gekocht.
Kan je ook via het web bestellen"

Ik kom ook uit Ridderkerk!!! (Woon wel inmiddels al 3 maanden in Rotterdam) Maar ik ken elke winkel wel zo een beetje in Ridderkerk..

Mijn vraag was, in welke winkel in Ridderkerk kan ik Crisco vinden dan??

Alvast bedankt!

32 Laatst bewerkt door jolanda80 (02-09-2009 09:07)

@hatice bij taart en decoratie verkopen ze dat.