1

Onderwerp: Fondant + sugargun = blaren...???!!!

Alweer een tijdje geleden, maar direct na de vakantie moet ik toch echt beginnen met een vraag: hoe doen jullie dat met fondant en sugargun?
Ik knijp me werkelijk een ongeluk maar er komt nauwelijks fondant uit. Of ik nu het grootste rondje of 't kleinste gebruik maakt niet uit.
Marsepein is even geen alternatief want ik heb geen wit en wordt niet hard genoeg, dus weet

"Begin de dag met een dansje..."

2 Laatst bewerkt door emmy635 (01-09-2009 19:17)

Re: Fondant + sugargun = blaren...???!!!

eerst heeel even in de magneton doen dan gaat het makkelijker

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Ik doe het ook heeeeeel even in de magnetron, dan gaat het wel iets beter.
succes

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

ik heb nog nooit problemen met de sugargun,wel met de klei gun gehad,dat was echt hard om mee te werken.

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

5

Fondant en de sugargun gaat bij mij ook niet samen, zelfs niet na doorkneden met crisco of verwarmen in de magnetron.

Marsepein daarentegen gaat prima (na toevoeging van wat crisco)...

Waar het aan ligt? Geen idee, misschien zit mijn sugargun niet goed in elkaar ofzo (terwijl de hendel nog nooit uit elkaar is geweest, dat stuk met de vierkante plaatjes erin)

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

6

Ik kan doen wat ik wil maar nix helpt. Geen magnetron, crisco of zelfs krachtige mannenhanden :lol:
Valt niet tegen te knijpen dus ben voor de tiara maar aan 't rollen geslagen.
Wacht stiekem nog op d

ik gebruik bij alles crisco, of het nu moet uitharden of niet. maakt weinig uit in mijn ervaring

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

ik gebruik ook gewoon crisco. zelfs met tylose. het is dan tijdens het verwerken zacht maar hard gewoon goed uit. ik gebruik wel marshmellowfondant, dat is misschien wel iets anders dan andere?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

ik gebruik trouwen bakels fondant (pettinice in de webshop)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

tipsytaartje schreef:

ik gebruik trouwen bakels fondant (pettinice in de webshop)

Die gebruik ik ook.
Voordat ik de fondant in de sugargun doe heb ik 't enorm goed doorgekneed, bijna warm gekneed eigenlijk :lol:
Marshmellowfondant van Brenda, hm, misschien ook een optie, ik ga 't maar eens proberen want met "gewone" fondant, 't is echt geen doen!

11

Ik heb er ook wel eens last van. Idd crisco bij de fondant (ook met tylose), klein beetje crisco aan de binnenkant van de sugargun smeren. Dan in elkaar zetten en met de hand heel stevig aandrukken (met je hand de spuit aanduwen zeg maar) totdat de fondant er al een beetje uitkomt, dan gaat het redelijk. Eventueel tussendoor nog eens aandrukken. succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

12 Laatst bewerkt door Heleen61 (02-09-2009 14:58)

Natuurlijk heb je het al geprobeerd, maar werkt je sugar gun wel goed? Net zoiets als "of je doet de stekker erin" maar je weet nooit....

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

13

Eerst goed aandrukken (op tafel ofzo) tot het er al een beetje uitkomt, dan knijpen. Als het dan nog niet lukt, helpt het bij mij altijd om aan de achterkant aan het staafje waarmee je aandrukt een beetje te draaien.

14

Nou meiden, ik waardeer jullie hulp!
Maar 't lukt