1

Onderwerp: Bakkersroom / alternatief voor fondand

Maak dus ook taarten en vul ze dan vaak met bakkersroom van webshop ...maar wou het laast effe anders doen ,en ging het dus mengen met slageroom inplaats van water .Maar het resultaart ........was heel droog en wou niet romerig worden ,wat ik ook deed .Dus ben benieuwd of iemand anders deze ervaring ook heeft .

En is een alternatief voor fondant /glazuur/...mijn man is namelijk diabeticus en al vind hij de taarten nog zo heerlijk .....het fondant /glazuur vind hij niet lekker en onze zoon ook niet .
Dus kan ik ook taarten bakken zoals hier en dan op andere manier afwerken ???

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

2

Re: Bakkersroom / alternatief voor fondand

Als je dan eerst je bbr maakt en apart je slagroom en dan door elkaar mixt is het lekker romig.

Ik ben bang dat onze taarten altijd zoet blijven. Maar misschien kan je eens marsepein proberen. Ik vind dit toch minder zoet als de fondant.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

banketbakkersroom pas na het klaar maken roeren door opgestijfde slagroom=zwitserse room. Heerlijk.
Marsepein smaakt toch weer heel anders, dus misschien is dat wat?
Anders kan je ook afsmeren met "gekleurde botercreme", en alleen de decoratie van fondant maken. Of de taart overgieten met ganache ( chocola met slagroom)

4

je hebt alleen slagroom erdoor heen gedaan? dat kan ook niet.. er moet ook water door.
wat ik zelf altijd doe is 100 gram poedermix, 250 ml water en zo'n klein pakje koude houdbare slagroom van 200 ml bij elkaar in de kom.
dan mixen tot het iets op begint te stijven, in de koelkast wordt het nog iets stijver.
echt heerlijk, mensen willen geen creme met smaakje meer, ze willen dit met een laagje jam!

5

Een alternatief voor fondant (naast natuurlijk marsepein en botercreme of ganache) is rolbare chocolade (chocolate leather wordt het ook wel genoemd). Te koop in de webshop of zelf te maken.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!