1

Onderwerp: Cupcakevormpjes laten los!!!

Wie kan mij hiermee helpen:

Mijn cupcakes bakken mooi, smaken goed, maar na een nachtje laten vaak de papiertjes los, en dat staat natuurlijk niet mooi!

Wat doe ik hieraan???? Help!!!

Een taart en een workshop voor elke gelegenheid!
Kijk op www.omabaktaart.nl of mail je op info@omabaktaart.nl

2

Re: Cupcakevormpjes laten los!!!

deze vraag is al heel vaak gesteld (zoekfunctie is handig ;) ) maar eigenlijk komt het erop neer dat volgens mij niemand precies weet wat eraan te doen valt.

misschien een ander papiertje gebruiken.

3

Aller belangrijkste is dat je de cupcakes niet aanraakt als ze uit de oven komen! Je hebt grote kans dat ze loslaten op de plek waar je ze vastpakt! Verder is t

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Ik gebruik al verschillende soorten papiertjes...
Maar ik haal ze wel altijd meteen uit de vorm omdat ik dan weer een nieuwe lading moet bakken. Kun je ze er dus eigenlijk pas uithalen als ze afgekoeld zijn???
Dan moet ik maar een extra vorm kopen...

5

Liesbeth1980 schreef:

Ik gebruik al verschillende soorten papiertjes...
Maar ik haal ze wel altijd meteen uit de vorm omdat ik dan weer een nieuwe lading moet bakken. Kun je ze er dus eigenlijk pas uithalen als ze afgekoeld zijn???
Dan moet ik maar een extra vorm kopen...

Maar die extra vorm is een stuk goedkoper dan elke keer opnieuw gaan bakken om de losse papiertjes te compenseren. En wat denk je dat het scheelt aan ergernis?

Hier is Dr. Oetker ook de deur uit gegooit (ook om de naam hoor Lune). Voor mij alleen nog maar Wilton.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Da's waar! Helemaal als ik er bij de action een bij koop! Moet morgen maar eens de stad in!!!

7

Ik ben er echt vanaf gestapt dat het aan de papiertjes ligt of de manier waarop je ze eruit haalt. Hier gebruik ik tig soorten, goedkoop, duur, gekleurd of gewoon saai wit en alles blijft zitten. Ook kieper ik rustig de vorm om, of pak ze eruit, net hoe heet de vorm is ;) als ze warm zijn.

Naar mijn idee, ligt het al aan het beslag en of de boter goed gemixt/op kamertemperatuur is. Iets met vochtig of vettig.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Pooh schreef:

Naar mijn idee, ligt het al aan het beslag en of de boter goed gemixt/op kamertemperatuur is. Iets met vochtig of vettig.

Mee eens :Y

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

9

Tja Pooh, zit wel wat in.....maar zoou niet weten wat ik anders zou moeten doen!! Boter is op kamer temp, juist niet mixen, maar op hele lage snelheid de droge ingredienten erbij!.... Misschien dat er ergens een "echte" deskundige is die het antwoord weet!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

10

Mijn gedachtenkronkel:
Als de boter niet goed op temperatuur is, of niet goed gemixt, dan mengt het beslag niet goed.. (Ik mix een paar minuten op standje 3, je hebt dan een egaal beslag.) Daardoor blijft het beslag wat vetter en kunnen de papiertjes los laten.

Denk ik....

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

Eens met Pooh, aan zoiets dacht ik ook al.
Mijn papiertjes hebben nognooit losgelaten.
Ik zit wel met het probleem dat wanneer ik ze in een siliconen bakvorm bak ze ontzettend misvormt worden.
Dan zien ze er nog beter uit zonder bakvorm, en alleen in de papiertjes.

Ik heb laatst ook een lading weg kunnen gooien waarvan de papiertjes los lieten. Die had ik gemaakt met het recept van Nigella. De 2e lading heb ik de cupcake mix van Fun Cakes gebruikt en die lieten niet los! Misschien een toevalligheid, maar ik had toen wel de papiertje van Dr. Oetker

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

13

Ik gebruik wel altijd de mix van FunCakes, dus daar kan het vast niet aan hebben gelegen...
Inmiddels heb ik een extra bakvorm erbij gekocht, dus dit weekend eens afwachten hoe het dan gaat!
Bedankt voor alle tips!!!