1

Onderwerp: Mijn eerste taart, geen ervaring...help?

Hallo allemaal,

een paar dagen geleden kwam ik bij toeval op deze site terecht en ik was gelijk enthousiast! Ik had nooit nagedacht over taart decoreren, maar toen ik jullie resultaten op het forum zag...ik was echt verbaasd over wat je allemaal met marsepein kunt doen.

Over een week is mijn vriend jarig en ik ben van plan om een mooie (?!) taart voor hem te maken. V

Re: Mijn eerste taart, geen ervaring...help?

Of marsepein of fondant lekkerder is, daar verschillen de meningen over. welke van de 2 lekkerder werkt daar verschillen de meningen ook over, is natuurlijk ook afhankelijk van waar je het voor wilt gebruiken. Persoonlijk vind ik dat er verschil zit in de ene marsepein en de andere, hetzelfde geldt voor fondant. Ik vind icecraft fondant verschrikkelijk, veel te zacht en te plakkerig, ik ben fan van bakels (pettinice)

Sommige fondant hard inderdaad uit, ik zag het toevallig gisteren bij de webshop, dat ze het erbij hebben geschreven. Ballina wordt dus niet hard.

tsja, het is eigenlijk gewoon een kwestie van kennismaken met de verschillende soorten en daar je eigen weg in vinden, maar da redt je nu dus niet. wel stoer dat je je zelf gelijk zo;n project voozet

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs