1

Onderwerp: 3d bumba (in vorm gesneden)

er was ergens een how to do ervan moet nog even zoeken ernaar maar wie kan me vetellen voor hoeveel personen die ongeveer is?  ik bedoel dus de in vorm gesneden bumba van kapsel en daarna bekleed en gedecoreerd. tips zijn welkom.

2

Re: 3d bumba (in vorm gesneden)

www.lilotaart.nl bij de howto's!

De hoeveelheid taart is natuurlijk weg afhankelijk van hoe groot je je plaatje uitvergroot!

Dit is het plaatje:
http://www.twebbies.nl/Kleurplaten/Bumba.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

bedankt voor de link tompoes ik kon hemgisteren al niet meer terug vinden en wilde vandaag een nieuwe poging doen. hoe kan ik een beetje het aantal personen berekenen weet je dat toevallig. het is voor een vriendin van me ze wil ongeveer voor 25 pers een taartje.

4

Je snijdt er natuurlijk best veel af, maar ik denk dat als je 'm uitsnijdt uit 2x 25 cm vierkant je wel genoeg moet hebben hoor!
1x 25 cm is namelijk voor zo'n 20 personen!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

bedankt voor je antwoord tompoes

6

even oud topic omhoog halen hoor ;)
Maar ik wil bumba gaan maken voor de verjaardag van mijn dochter. Is het slim om de taarten eerste te bakken en te vullen en dan invriezen voordat ik hem gaat snijden in de juiste vorm? Ik denk namelijk dat alles dan beter op zijn plek blijft zitten.
Iemand nog extra tips in dezen?

May the cakes be ever in your flavor!

7

Eve schreef:

even oud topic omhoog halen hoor ;)
Maar ik wil bumba gaan maken voor de verjaardag van mijn dochter. Is het slim om de taarten eerste te bakken en te vullen en dan invriezen voordat ik hem gaat snijden in de juiste vorm? Ik denk namelijk dat alles dan beter op zijn plek blijft zitten.
Iemand nog extra tips in dezen?

Dan komt wel de vulling 'open' te liggen................weet niet of dat zo handig is...........

8

wat bedoel je met 'open' liggen?

9

Eve schreef:

Normaal maak je een dijkje, of je blijft met je vulling ruim vanaf de rand om te voorkomen dat je bekleding kan smelten..............als je eerst vult en daarna gaat snijden...........heb je die ruimte tussen vulling en bekleding niet meer.

10

Karin09 schreef:
Eve schreef:

Normaal maak je een dijkje, of je blijft met je vulling ruim vanaf de rand om te voorkomen dat je bekleding kan smelten..............als je eerst vult en daarna gaat snijden...........heb je die ruimte tussen vulling en bekleding niet meer.

Tenzij je em na het snijden opnieuw afsmeert....zou wel kunnen...maar wordt wel een knoeiboel.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

11

ik ben van plan om een vulling te nemen die niet uitloopt, jam en bbr bijvoorbeeld, dat is best stevig. En na het in vorm snijden zal ik de taart uiteraard weer afsmeren.