1

Onderwerp: Meerdere taarten tegelijk bakken?

Vandaag heb ik mijn nieuwe Kitchenaid binnen gekregen  :D
Nou heb ik even een vraagje??
Maken jullie daar ook meerdere taarten tegelijk in klaar en doen jullie ze dan ook tegelijk in de oven{als dat past}??
Houden jullie dan dezelfde tijd aan of moeten ze dan langer in de oven??
Hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes Marit

2

Re: Meerdere taarten tegelijk bakken?

Gefeliciteerd met je Kitchenaid! Ik ben jaloers!
Zelf heb ik er dus niet een, maar heb afgelopen week wel het beslag van 3 taarten tegelijk gemaakt en twee vormen tegelijk in de oven gedaan. Het ging niet helemaal geweldig. 1 werd goed, maar de tweede bleef laag en werd hard. Geen idee of dit toeval was of dat je toch beter 1 cake per keer kan bakken.

3

allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst !!!!

bij mij gaan er altijd meerdere tegelijk in de oven (en in de kitchenaid )
ligt een beetje aan de maten maar 4 of 5 gaan er wel tegelijk in (heb dan ook wel een 90 cm brede oven )
maar ze worden even snel en gelijkmatig gaar

veel succes
groetjes noelle

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

4

Veel plezier met je nieuwe keukenhulp!!

Sinds ik een Kenwood heb, gaan er bij mij ook meerdere taarten in de oven. Op twee niveaus bakken is geen probleem met een heteluchtoven!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

ik laat wel altijd een beetje ruinte tusen de bakvormen in als ze in de oven staan. Dat had ik de eerste keer niet gedaan en toen waren ze niet gaar,misschien dat het dar aan ligt.

Veel liefs Rafaëla

6

geen probleem met de kitchenaid en een ruime oven!! veel plezier met je kitchenaid! ik moest vandaag nog lachen met mijn lief. ik heb 'm vorig jaar namelijk voor zijn verjaardag gegeven, maar ik maak er veel meer gebruik van dan hij...!! haha

groetjes,
Marije

7

Je kan alleen meerdere baksels tegelijk in een oven zetten met een hetelucht oven heb ik altijd begrepen. Zeker als je in 2 lagen wil bakken.

Dus of je meerdere tegelijk in je oven kan bakken ligt aan wat voor een oven je hebt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

kan dat ook op twee lagen ??
hmm toch maar eens proberen dan :D

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

9

noelle schreef:

kan dat ook op twee lagen ??
hmm toch maar eens proberen dan :D

Ja, dat kan. Het voordeel van hetelucht is dat de warme lucht circuleert en dat hele oven overal even warm is. Dus dat je op 2 lagen kan bakken. De kapsels staan niet voor de verwarming zoals bij de conventionele oven.
Lekker makkelijk ook met pizza's.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.