1

Onderwerp: barbie is te groot tips?

Hoi meiden

ik ga een babrbietaart maken voor me dochter en heb dus een barbie gekocht! maar ben bang dat mijn barbie te groot is.. hebben jullie daar oplossing voor? ik heb de tulband taart al gemaakt en een boltaartje om hem hoger te maken. maar hij is niet hoog genoeg...

hebben jullie nog tips?

liefs lin

Re: barbie is te groot tips?

Ik heb in de onderkant extra ruimte gemaakt zodat ik haar benen iets schuin kon doen, toen paste het wel!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

3

Zelf heb ik geen tips, ik heb het nog niet geprobeerd.
Maar ik heb hier op het forum gelezen dat men de benen eraf haalt. Eventueel los in een zakje bij de taart meegeleverd.
Er is zelfs iemand wie de benen op de juiste lengte heeft afgeknipt. :D
Die kan je dus niet bij de jarige Jet achterlaten.

4

ik haal idd de benen er vanaf als het niet past

Alles goed???? nee 3 fout

5

Heb je de taart ookal gevuld? want daardoor word hij ook nog wat hoger he.
Bij mij past hij altijd wel en anders een wat langer lijfje maken ( bekleden)

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

6

ik haal altijd de benen eraf en er gaat een chinees eetstok erin , tot je niet verder kan! die kan je op maat maken.

7

Nog een andere vierkante of ronde taart eronder zetten! Zo heb je ook zeker genoeg taart... ;)

groeten, Bianca
TAART in huis

8

hoi meiden

ja ik ga er ook een taart onder maken... maar hoe zorg ik er dan voor dat hij er niet helaam doorheen zakt?

liefs lin

Alinimini schreef:

Zelf heb ik geen tips, ik heb het nog niet geprobeerd.
Maar ik heb hier op het forum gelezen dat men de benen eraf haalt. Eventueel los in een zakje bij de taart meegeleverd.
Er is zelfs iemand wie de benen op de juiste lengte heeft afgeknipt. :D
Die kan je dus niet bij de jarige Jet achterlaten.

Whaha, ja ik ook, bij mijn 1e barbieprobeersel. Ze hangt nu geamputeerd en wel in mijn keuken als souvenir ;)
Nu doe ik er een taart onder, en steek de benen door een gat in het "tussenkarton" de onderste taart in.

10

tussenkarton????

liefs lin

11 Laatst bewerkt door nanan (30-08-2009 20:17)

Dat karton leg je op de onder taart waar de barbie op komt te staan.Dat is een taartkarton zonder gat als je daar een gat in maakt in het midden kunnen daar de benen door en door dat karton zakt barbie er niet doorheen.Ik zelf haal ook haar benen er af.

groetjes van Ann

12

ik heb de benen ook eraf gehaald.. de staan zitten nu in mij woonkamer hihihihi ik krijg er wel leuke reacties van ;)

13

Canadesje schreef:

ik heb de benen ook eraf gehaald.. de staan zitten nu in mij woonkamer hihihihi ik krijg er wel leuke reacties van ;)

:lol:

14

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KKKBNYLF-D.jpg

15

whahahahahahahaha :lol:

16

hahahahahahahah geweldig die foto hahahah.. grandioos.

maar uhms dat tussenkarton leg je er gewoon op??? verder niks? en het gat van de tulband is zo mega groot hoe verklein je dat? zodat de barbie vast zit....

en bekleed je de gehele ondertaart?

liefs lin

17

ze lacht nog steeds die barbie hahahah

lin

18

Misschien moet je ook even de basisinstructies van een stapeltaart lezen, want dat wordt het met de barbie bovenop een ondertaart?

FAQ schreef:

Hoe ga ik te werk bij een stapeltaart?

Als je twee (of meer) taarten op elkaar stapelt, is het belangrijk om deuvels te gebruiken; dit zijn stokjes die je in de onderste taart steekt, waar de volgende op rust. De volgede taart moet dus wel op een taartkartonnetje staan.  Je kunt "echte" taartdeuvels gebruiken (zie dowel rod van hout of van plastic), maar je kunt ook eetbare stokjes zoals chocosticks of Kitkats gebruiken. Andere alternatieven zijn maisprikkers. Zorg er in ieder geval wel voor dat datgene dat je gebruikt om te stapelen geschikt is voor contact met voedsel.
Een erg duidelijke howto om te stapelen vind je op www.tartacadabra.nl, klik in het hoofdmenu daar op Howto's.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

19

Ik heb tot nu toe 1 barbietaart gemaakt en de hele benen eraf gehaald... Deze taart was voor mijn buurmeisje... Mijn kids renden al vooruit naar dat buurmeisje terwijl ik de deur nog op slot moest doen en ik had de benen en kleertjes van de barbie ingepakt dus toen ik kwam had inmiddels mijn zoontje die al gegeven hahahaha dus het buurmeisje had echt zoiets van wat moet ik hiermee, een stel benen :lol: totdat ze zag dat ik een taart bij me had ;)

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

20

Ik heb er vorig weekend een gemaakt. Ik heb de benen ervanaf gehaald en het gat van de tulband gevuld met spekkies. Barbie bleef lekker hangen op de spekkies.
Ik heb het gat een beetje dichtgewerkt met fondant, zodat Barbie inderdaad niet door zou vallen. De foto staat ergens bij 3D-taarten. Ze bleef de hele tijd goed staan.

Groetjessss

Ik taart, jij taart, wij taarten, wij hebben getaart... Taarten is een werkwoord!

21

Dit topic is twee jaar oud  ;)

Groetjes, Patricia

22

Tja misschien voor anderen die hierbij uitkomen?? O-)  Had alleen naar de dag en maand gekeken, niet naar het jaar.... :grr:  :lol:

Ik taart, jij taart, wij taarten, wij hebben getaart... Taarten is een werkwoord!