1

Onderwerp: Iets anders voor Crisco

Haii,
Kom ik ook weer even aanwaaien met een vraag :o
Ik wil zometeen eens cupcakes gaan maken. En met fondant bekleden.
Nu is dit voor mij de ALLER EERSTE keer dat ik fondant ga gebruiken.

Ik heb al begrepen dat ik Crisco nodig heb.
Maar natuurlijk niet in huis..
Alternatief: blok frietvet. Heb ik ook niet, alleen vloeibaar.

Kan ik het vloeibare ervoor gebruiken?
Of roomboter?

Ik heb ook wel een plastic tafelkleed. Kan ik dat gebruiken zonder in te smeren?

Pfiew.. wat een vragen weer :lol:

Groetjes Yvon

2

Re: Iets anders voor Crisco

Oja, 8 september ga ik met een vriendin van mij een workshop decoreren volgen bij Milouk :)

Groetjes Yvon

3

er zijn veel mensen hier die poedersuiker gebruiken, zorg dan wel dat de onderkant ook de onderkant blijft anders heb je zo'n poederlaag op je taart of cc en dat is niet mooi.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

4

Ah oke :)
Dankjewel.

Ik had al even gezocht.. Kwam al bij topics uit met alternatieven voor crisco, die NIET voor taarten waren :lol:

Groetjes Yvon

5

ja, die ken ik.
Misschien is het beter dat we maar niet gaan vertellen dat wij crisco voor taarten gebruiken. :lol:

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

6

ik gebruikte eerst poedersuiker,daarna veel frietuurvet,maar een plastic tafelzeil vind ik toch echt de beste oplossing.

Veel liefs Rafaëla

7

Hahaha, vraag ik net in een ander topic of jij dan ook de Yvon bent die een workshop komt volgen.... Lees ik hier dus van wel ;)

Ik heb er zin in!

Ik gebruik overigens alleen crisco om mijn handen in te vetten als het heel warm weer is en de fondant erg plakkerig is...
Om fondant uit te rollen heb ik plastic tafelzeil over de tafel liggen en gebruik dan wat poedersuiker om op uit te rollen...

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

8

Zonnebloemolie werkt ook perfect.

Als het kon zou ik met mn kennie trouwen..

9

Ik heb inderdaad nu poedersuiker gebruikt.
En het werkte goed :)

Hihi Milouk, inderdaad, had daar al geantwoord. Hier had ik het nog niet gezien :o

Groetjes Yvon

ik gebruik maizena in een sok.