1

Onderwerp: Hoe krijgen jullie het zo strak?

Ik heb mijn eigen taart gemaakt maar ik vraag me af hoe je het zo strak krijgt?
Ik heb zo veel mogelijk het marsepijn uit gerold, zodat hij dun mogelijk is om het er op te leggen. Maar ik krijg die plooien er niet uit!

Groetjes Bianka

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

Re: Hoe krijgen jullie het zo strak?

allereerst oefening baart kunst... maar... als je echt te dun uitrolt, krijg je ook veel meer plooien dan als je wat dikker uitrolt. ik heb het meestal zo'n 3 a 4 mm denk ik

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Inderdaad niet al te dun. Voordat ik de lap op de taart leg, maak ik hem goed glad met de smoother. Dan op de taart en beetje bij beetje stukjes naar beneden, wel meteen helemaal rond, dus niet eerst 1 stuk helemaal tot onder, maar gaandeweg de hele taart langzaam van boven naar beneden met de hand netjes wrijven. Als er een plooi in komt, weer naar buiten/boven halen en opnieuw draperen. En natuurlijk daarna met de smoother (of 2).
Ook altijd handig om een basiscursus te volgen. Niet alleen heel leerzaam, met zien gaat het beter dan met lezen, maar het is ook heel gezellig!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

Hier kan je zien hoe het werkt.

http://www.youtube.com/watch?v=vecmy4nKT-A

Veel succes!

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

5

Dank je! Misschien is dat inderdaad een goed idee, want ik kreeg ze er echt niet uit! fondante ging nog wel (is ook wat zachter) maar de marsepijn niet!

Groetjes

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

6

je moet gewoon goed zijn :lol:

ooh nee sorry hihi
mijn eerste taart leek op de ardennen ;) maar t gaat me steeds beter af en ik denk dat het weer ook niet echt meewerkt , gewoon oefenen komt goed :)

7

't Helpt al heel veel als je de taart goed strak hebt afgesmeerd met botercreme 1:1
En bij mij gaat er altijd marsepein

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

Je ingesmeerde taat met bc goed hard laten opstijven in de koelast voor het bekleden helpt al veel.
Ook eerst een dun laagje fondant, en daarna een marsepeinen laag werkt heel strak.
En inderdaad, je mp dikker rollen werkt ook strakker dan een dunne laag.

9

En vergeet de smoother niet. Ik heb er twee. Eentje voor ze zijkant, eentje voor bovenop.....

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

10

Teiget schreef:

En vergeet de smoother niet. Ik heb er twee. Eentje voor ze zijkant, eentje voor bovenop.....

zit daar nog verschil in dan?

Een koekje van eigen deeg smaakt thuis zoals het overal smaakt

11

Cakes by Petra schreef:

't Helpt al heel veel als je de taart goed strak hebt afgesmeerd met botercreme 1:1

Een koekje van eigen deeg smaakt thuis zoals het overal smaakt

12 Laatst bewerkt door Annelies (29-08-2009 23:36)

starbelly schreef:
Teiget schreef:

zit daar nog verschil in dan?

Teiget bedoelt dat je eerst de bovenkant smoothert en als je dan de zijkant gaat smootheren, je de ene smoother gebruikt om te smootheren en de andere smoother om te taart tegen te houden.
Pfff.....wat een gesmoother !!  :lol: :lol:

(Als je de zijkant doet, heb je kans dat jouw handdruk in de taart komt te staan en met een tweede smoother voorkom je dat)

Hoop dat je het nog kunt volgen en er iets aan hebt...;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

13

Veel oefenen, ik ben sinds 2007 bezig, niet heel vaak gebakken en bekleed, maar toch zo'n 2 jaar. Ik merk nu pas eigenlijk dat ik het onder de knie begin te krijgen, ik zou dus zeggen veel oefenen, dan krijg je er vanzelf handigheid in.

Groetjes,
Josien

14

starbelly schreef:
Cakes by Petra schreef:

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Berichten [ 14 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoe krijgen jullie het zo strak?